با مزایای مصرف روزانه سیر خام آشنا شوید

|

فهرست مطالب

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری مجله آرونو، مصرف روزانه سیر خام چندین پیامد مثبت برای سلامتی بدن انسان دارد، زیرا سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، سیر غنی از ویتامین‌های C، B6، منگنز و سلنیوم است که همگی به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند، مصرف منظم سیر با کاهش دفعات سرماخوردگی و آنفلوآنزا مرتبط است، در ادامه به بررسی دیگر مزایای مصرف روزانه سیر خام می‌پردازیم:

کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک بیماری رایج است که در صورتی که کنترل نشود، موجب بروز مشکلات سلامتی جدی می‌‎شود، سیر می‌تواند فشار خون را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد؛ ترکیب آلیسین موجود در سیر که در حالت خام قوی‌تر است، به بهبود جریان خون کمک می‌کند.

کاهش کلسترول خون

سیر خام می‌تواند بر سطح کلسترول خون تأثیر مثبت داشته باشد، به‌طوری که سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد، در حالی که موجب افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) می‎‌شود، بنابراین سیر یک افزودنی ارزشمند به رژیم غذایی شناخته شده است.

دارای خواص آنتی‌بیوتیکی

خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی سیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، ترکیبات گوگرد موجود در سیر، همچون آلیسین، یک دفاع طبیعی در برابر عوامل بیماری‌زا مختلف ایجاد می‎‌کند، بنابراین احتمال بروز عفونت‌ها کاهش پیدا می‌کند و حتی ممکن است شدت بیماری‌ها نیز کمتر شود؛ خواص ضدمیکروبی سیر آنقدر مؤثر است که حتی می‌تواند با پاتوژن‌های موجود در غذا همچون سالمونلا و E. Coli (اشریشیا کلی) مبارزه کند.

سم‌زدایی بدن

ترکیبات گوگردی موجود در سیر به دفع سموم و فلزات سنگین بدن کمک می‌کند، سیر می‌تواند سطح سرب موجود در خون را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد و علائم مسمومیت همچون سردرد و فشارخون بالا را کاهش دهد؛ اثر سم‌زدایی سیر به افزایش توانایی بدن در زمینه افزایش تولید گلوتاتیون، آنتی‌اکسیدان قوی که از کبد در فرآیندهای سم‌زدایی حمایت می‌کند، کمک می‌کند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *