بازی‌های رایانه‌ای به یکی از جلوه‌های مهم فرهنگ جهانی تبدیل شده‌اند

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، حسین انتظامی امروز _جمعه بیست‌وهشتم شهریور_ در رویداد ملی سرمایه گذاری برای تولید بازی‌های رایانه‌ای حوزه مقاومت اظهار کرد: توجه اتاق بازرگانی اصفهان به میزبانی چنین جلسات و رویدادهایی در حوزه سرمایه‌گذاری، نشان‌دهنده درک درست از اهمیت فراهم کردن بستر ارتباطی میان سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده است؛ ارتباطی که می‌تواند منجر به هم‌افزایی و نتایج پایدار شود.

وی افزود: همه ما می‌دانیم که اقتصاد فرهنگ و هنر با مشکلات ریشه‌دار و طولانی‌مدتی مواجه است و کار فرهنگی نیازمند سرمایه‌گذاری است و دولت نیز در چارچوب منابع عمومی و اختصاصی وظیفه حمایت دارد، اما واقعیت آن است که شیوه هزینه‌کرد به سمت مصرف می‌رود؛ فیلم ساخته می‌شود، بازی تولید می‌شود، کتاب نوشته و توزیع می‌شود، اما همچنان این پرسش باقی می‌ماند که چه زمانی به وضعیت پایدار خواهیم رسید؟ پاسخ روشن است، هنگامی که بتوانیم هم‌افزایی ایجاد کنیم و پای سرمایه‌گذار را به‌طور جدی به میدان بیاوریم تا او توسعه‌بخش فعالیت‌ها باشد و در چنین شرایطی است که اقتصاد فرهنگ و هنر به حیات طبیعی خود دست خواهد پیدا کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما جشنواره‌های متعددی در کشور داریم که هر کدام کارکردهای خاص خود را دارند؛ جشنواره‌ها در استعدادیابی موثرند و می‌توانند سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه فرهنگ را به هم متصل کنند و همچنین حضور مسئولان شهری در چنین برنامه‌هایی نشان‌دهنده اهمیت و اولویت‌دادن به حوزه فرهنگ است و در همین راستا، استاندار محترم اصفهان نیز در سخنان خود بر نقش زیربنایی فرهنگ تأکید داشتند.

انتظامی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان بیان کرد: اصفهان میزبان جشنواره‌های مهمی همچون جشنواره فیلم نوجوان است و بسیاری از برنامه‌های وزارتخانه در اینجا متمرکز شده است و به‌واقع می‌توان گفت اصفهان به یک هاب فرهنگی در کشور بدل شده است؛ به گونه‌ای که حتی می‌توان تصور کرد برخی برنامه‌ها از تهران به اینجا منتقل شود.

وی ادامه داد: موضوع این رویداد نیز از نظر مضمون و مفهوم، دارای اولویت بالایی است؛ به‌ویژه توجه به بازی‌های رایانه‌ای در حوزه مقاومت که متخصصان حاضر نیز بدان اشاره داشتند و بازی‌ها یک روند جهانی هستند؛ هم از حیث اقتصادی و هم از حیث مخاطب و سن کاربران. بازی‌های ویدئویی دیگر تنها یک سرگرمی ساده نیستند، بلکه به یکی از جلوه‌های مهم فرهنگ جهانی تبدیل شده‌اند و یکی از آسیب‌های موجود در حکمرانی فرهنگی کشور این است که ساختار موجود، توجه بیشتری به حوزه‌های سنتی فرهنگ دارد؛ چه در اعتبارات، چه در وقت‌گذاری و چه در اولویت‌های سیاست‌گذاری.

انتظامی ادامه داد: من منکر اهمیت کتاب، مطبوعات، سینما، تئاتر و موسیقی نیستم؛ این‌ها همواره پیشران‌های فرهنگی بوده و جایگاه خود را دارند. اما نکته اینجاست که در موضوعات نوپدید نیز باید سیاست‌گذاری متوازن و متناسب صورت گیرد؛ به‌ویژه در مواردی که با روند جهانی همسو هستند و رشد فزاینده‌ای دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: بخش قابل توجهی از اقتصاد جهانی امروز به بازی‌های ویدئویی اختصاص دارد و اگر ما به دنبال ارزآوری هستیم و اگر می‌خواهیم مانع خروج ارز از کشور شویم، ناگزیر باید به این حوزه توجه ویژه داشته باشیم و بازی‌های ویدئویی نه‌تنها ظرفیت اقتصادی دارند، بلکه به‌مثابه ابزار آموزشی نیز عمل می‌کنند و در رویکردهای نوین آموزشی، بازی یکی از مؤثرترین روش‌های انتقال مفاهیم است و افزون بر این، بازی‌ها فرهنگ‌سازند و می‌توانند بخشی مهم از قدرت نرم کشور را شکل دهند و همه این موارد نشان می‌دهد که بازی‌های ویدئویی ابعاد چندوجهی دارند؛ ابعادی که اگر در آن سرمایه‌گذاری شود، هم از نظر فرهنگی و آموزشی، هم از نظر اقتصادی و اجتماعی، نتایج ارزشمند و پایداری برای کشور به همراه خواهد داشت.

مرتبط نوشته ها

فال حافظ

استخاره آنلاین با قرآن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿۳﴾ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

سه مرتبه سوره اخلاص را بخوانید و دکمه بعدی را کلیک کنید.

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *