بازگشت بیش از ۳ میلیارد به حساب قربانیان لینک‌های جعلی

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رضا محمدی اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنها، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌ها گویای این بود که پیامی تحت عنوان دریافت کالا برگ معیشتی یا شکایت قضائی، برای شکات ارسال و از آنها درخواست شد برای دریافت کالابرگ و یا مشاهده ابلاغ الکترونیک، وارد لینک ارسالی شوند و ۵۰ هزار ریال واریز کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه ادامه داد: پس از باز کردن لینک جعلی و پرداخت مبلغ توسط شکات، بلافاصله نرم‌افزار جعلی معیشتی یا ثنا (ابلاغ دادگستری) روی گوشی قربانی نصب و در ادامه مبالغی به صورت غیر مجاز از حساب بانکی آنان برداشت شده است.

محمدی گفت: با اقدام سریع کارشناسان پلیس فتا شهرستان مشخص شد مبالغ برداشتی به حساب‌های دیگر منتقل شده یا با آنها خرید اینترنتی صورت گرفته است که در نهایت مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال منتقل شده به حساب بانکی مقصد یا سایت‌های واسط خرید اینترنتی مسدود و پس از انجام مراحل قانونی به حساب مالباختگان عودت داده شد.

وی مهمترین مؤلفه در پیشگیری از وقوع جرایم سایبری را افزایش آگاهی شهروندان و تلاش و همت جمعی در رسیدن به این مهم دانست و اضافه کرد: شهروندان موارد مرتبط با فضای مجازی و جرایم سایبری را در کمترین زمان از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند و از نصب نرم افزارهای جعلی و باز کردن لینک‌های ناشناس و مشکوک که از طریق پیامک یا در پیام‌رسان‌ها برای آنها ارسال می‌شود، خودداری کنند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *