بازماندگان خانواده های طبس تا یک ماه آینده خانه دار می شوند

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو،بعد از بروز حادثه تلخ معدن ذغال سنگ طبس، وعده ای مبنی بر اعطای مسکن به خانواده جانباختگان معدن طبس داده شد که جزئیاتی از آن مشخص نبود.

در حال حاضر کارگران معدن معمولاً جزو کم برخوردارترین اقشار جامعه هستند که وزیر کار می‌گوید، قرار است پیشنهاد افزایش حقوق کارگران معادن در شورای عالی کار بحث و بررسی شود.از آنجایی که مسکن یکی از دغدغه های اصلی جامعه کارگری است، زهرا بهروز, معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده چندی پیش به نقل از رئیس جمهور بیان کرد ، بنا به دستور رییس جمهور به زودی همه خانواده های کارگران فوت شده که مسکن ندارند مشکل مسکن آنها برطرف می شود.

اما اکنون باید دید شرایط تحویل مسکن به خانواده جان باختگان معدن طبس چگونه است؟

ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در تأمین مسکن جانباختگان حادثه طبس50 درصد تخفیف در نظر گرفته و اعمال کرده است، توضیح داد: مقرر شده تا خانواده ها در واحدهای مسکونی سکونت یابند و در 2سال نخست اقساطی از این خانوارها اخذ نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به برخی از ابهامات درباره «مشکل اقساط مسکن کارگران معدن طبس» پاسخ داد و گفت: 50درصد هزینه تامین مسکن بازماندگان معدن طبس توسط دولت پرداخت می‌شود و اقساط ماهانه این واحدها در سال سوم آغاز خواهد شد که میزان آن در ماه کمتر از 2میلیون تومان است.

مالکی با بیان اینکه تامین نیمی از واحدهای مسکونی جانباختگان حادثه طبس را دولت پذیرفته است، افزود: مقرر شده است تا در یک ماه آینده واحدهای مسکونی 52 خانوار جانباختگان حادثه طبس به بازماندگان آنان به شکل ویلایی و آپارتمانی تحویل شود.

هیچ اقساطی در سال نخست از خانواده‌ها اخذ نمی‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در تامین مسکن جانباختگان حادثه طبس 50درصد تخفیف در نظر گرفته و اعمال کرده است، توضیح داد: مقرر شده تا خانواده ها در واحدهای مسکونی سکونت یابند و در 2سال نخست اقساطی از این خانوارها اخذ نمی‌شود.

مالکی ادامه‌داد: تامین مالی این واحدها به شکل اقساط 20ساله از خانواده‌ها دریافت می‌شود و پرداخت آن نیز به شکل پلکانی است، همچنین این واحدها به شکل ویلایی و آپارتمانی تحویل می‌شود.

وی بیان‌داشت: اقساط واحدهای مسکونی حادثه معدن طبس در 2سال نخست پرداخت نمی‌شود و این خانواده ها از سال سوم اقساط کمتر از 2 میلیون تومان را پرداخت می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اقساط ماهانه 2میلیون تومان آن هم در سال سوم برای خانوارها قابل پرداخت است و برخی شبهات که گفته می‌شود سود تسهیلات بالاست و خانوارها امکان پرداخت آنها را ندارند، با واقعیت موجود سازگاری ندارد.

به گزارش مجله آرونو، حادثه معدن طبس یکی از پرتلفات ترین حوادث مربوط به معادن در ایران بود که در 31شهریور سال جاری1403در یکی از کارگاه های شرکت زغال سنگ «معدن جوی» طبس رخ داد. این حادثه ناشی از نشت گاز متان بود که منجر به انفجار در بلوک C این معدن شد. در زمان وقوع انفجار، بیش از 17نفر از کارگران در محل حضور داشتند و این حادثه در حدود ساعت 21به وقوع پیوست.

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *