بارش در ۱۱ استان کشور شدت می‌گیرد / پیش‌بینی وزش باد شدید طی ۳ روز آینده

|

فهرست مطالب

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در نوار شمالی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز کشور، ارتفاعات استان‌های کرمان، یزد، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، در بعضی ساعات رشد ابر، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، گرد و خاک و بارش تگرگ رخ می‌دهد.

وی افزود: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های زنجان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، شمال سمنان و جنوب گرگان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه و یکشنبه در بعضی نقاط شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، بخش‌هایی از مرکز کشور، ارتفاعات استان‌های کرمان، یزد، شمال و شرق فارس، در ساعت بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، گیلان و ارتفاعات استان‌های مازندران، سمنان، البرز و تهران، در بعدازظهر رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد و سه‌شنبه در سواحل غربی دریای خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: سه روز آینده در بعضی نقاط شمال غرب، شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بعضی نقاط جنوب کشور، وزش باد شدید خواهد بود و احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست، همچنین امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با احتمال افزایش رطوبت و شرجی با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای هوای این مرکز استان تا روز سه‌شنبه به ۴۹ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

ضیائیان ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، کمی ابری تا ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید، در بعضی ساعت‌ها رگبار، رعد و برق، باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۵ و کمینه ۲۲ درجه سانتی‌گراد است که بیشینه دمای این مرکز استان تا روز سه‌شنبه به ۳۶ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف اواسط روز افزایش ابر همراه با وزش باد، گاهی باد و گرد و خاک، گاهی رگبار و رعد و برق با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف، اواسط روز افزایش ابر همراه با وزش باد، گاهی باد و گرد و خاک و احتمال رگبار و رعد و برق با بیشینه ۳۴ و کمینه ۲۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *