به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی در اولین نشست کارگروه تخصصی مهارتآموزی با توجه بر لزوم زمینه سازی فرهنگ کار و مهارت در مدارس اظهار کرد: مسئله کاهش نرخ بیکاری و زمینه سازی اشتغال و کارآفرینی از طریق کسب مهارت دانشآموزان محقق شده و مهارتها لزوماً مهارتهای شغلی نیستند، بلکه مهارتهای نرم، هنری و ورزشی را شامل میشود، از سویی مهارتآموزی برای تمام دانش آموزان و متناسب با اقتضای دوره تحصیلی است نه فقط دانش آموزان هنرستانها.
وی افزود: آئیننامه توسعه و تقویت مهارتآموزی دانشآموزان به عنوان نگاشت نهادی سند تحول پیش روی ماست و باید با کمک تمام دستگاهها در تمامی مقاطع تحصیلی اجرا شود که اولین گام برای اجراییسازی این آئیننامه و ماده ۸۷ برنامه هفتم پیشرفت، آموزش یک مهارت به دانشآموزان است.
در این کارگروه، تقسیم کار درون دستگاهی صورت پذیرفته و بر موارد مؤثر ارتقای مهارتآموزی همچون تخصیص بودجه مستقل مالی برای مهارت آموزی، تجهیزات لازم برای اجرای آئیننامه مذکور، نوسازی و تجهیز هنرستانها، نظارت بر مباحث کتب درسی در راستای مهارتآموزی، توانمند سازی معلمان و جذب نیروی انسانی متخصص در تدریس دروس مهارتی اشاره و تاکید شد.