انعقاد بیش از ۳۰۰۰ تفاهم‌نامه برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، عباسعلی نوبخت اظهار کرد: انتظار از سازمان از دیر باز درخواست و تقاضای زمین بود، اما به مرور این رویه تغییر کرد و اکنون مطالبه نمایندگان و مردم اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق بحرانی و روستاها است.

وی افزود: اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت، مردم را وارد میدان کرد و تاکنون بیش از ۳ هزار تفاهم‌نامه با نهادهای مردمی، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی منعقد شده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور نقش مردم در تصمیم‌گیری‌های منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اگر مردم محلی توانمند شوند، به‌طور قطع از تخریب منابع طبیعی کاسته خواهد شد.

نوبخت گفت: امروز طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی با در نظر گرفتن سه اصل اکولوژیک و مسائل اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی تحقق پیدا می‌کند.

وی وجود تشکل‌های مردم‌نهاد، خیران منابع طبیعی و ایجاد صندوق توسعه منابع طبیعی را یک ظرفیت برای منابع طبیعی کشور برشمرد و اضافه کرد: سازمان منابع طبیعی درباره نقش و مشارکت مردم نظام‌نامه مردمی‌سازی منابع طبیعی را آماده کرده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خواستار تشکیل تیم مشترک کارشناسی و برگزاری جلسات مستمر صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور شد و گفت: مدیران منابع طبیعی استان‌ها نیز بر اساس اولویت در این جلسات مشترک شرکت کنند.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *