انتقاد عضو شورا از جابجایی سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان بدون توجه به مصوبات شورای شهر

|

فهرست مطالب

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از بی توجهی شهرداری به مصوبات شورای شهر و جابجایی سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان انتقاد کرد.

به گزارش آرونو ، جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: در جلسه گذشته که مجمع شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار شد مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن دارایی‌ها و زمین‌های این شرکت بدون اذن مجمع که همان شورای شهر است نباید جابجا شود و دو بار حقوقی بر روی این مصوبه حاکم است که علاوه بر اذن مجمع باید شورای شهر هم این جابجایی‌ها را مصوب کند و همچنین در بودجه ۱۴۰۲ به صراحت در یک ردیف بودجه مشخص کردیم که سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان در حوزه فعالیت شرکت واحد است و بودجه اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه دو مصوبه قانونی در خصوص سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان وجود دارد و نباید جابجایی مدیریت و مکان این سامانه تغییر می‌کرد، ادامه داد: هفته گذشته معلولان پشت در شورا تجمع کردند و وقتی با خبر شدند که چنین مصوبه‌ای تصویب شده محل را ترک کردند چرا که تصور می‌کردند شورای شهر حامی معلولان است؛ اما در این روزها شنیدیم که سامانه حمل و نقل معلولان به مکان شیر پاستوریزه منتقل شده و امروز صبح هم با خبر شدیم که کلیه وسایل نقلیه مربوط به حمل و نقل جانبازان و معلولان به محل شیر پاستوریزه منتقل شده و حالا برای من جای سوال است که اگر مصوبات شورا برای عزیزان در شهرداری فاقد ارزش است تکلیف را مشخص کنند. چرا که برای آنها این مصوبات محل اعراب ندارد و خودسری‌ حاکم است.

وی افزود: از آقای چمران می‌خواهم که دستور بدهد سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان به محل اصلی برگردد و اقدامات خودسرانه پایان یابد و اگر ما در خصوص شرکت کنترل ترافیک تصمیم جدی می‌گرفتیم این خودسری‌ها ادامه پیدا نمی‌کرد و قطعا اگر تصمیم جدی نگیریم در آینده شاهد تکرار هستیم و اگر قرار باشد آنقدر بی خاصیت باشیم که در حد لغو یک جابجایی گوش ندهند پس بهتر است در مورد این شورا تصمیم بگیریم.

وی افزود: من با احساسات و توجه ویژه به معلولان کاری ندارم و در مورد قانون صحبت می‌کنم و اگر این مشکل طی امروز و فردا حل نشود در جلسه روز سه شنبه با امضاء قابل توجهی طرح سوال از شهردار مطرح می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *