به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری مجله آرونو،آموزش در محیط واقعی کار , آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آمادهسازی و ایجاد خودباوری در مهارتآموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی، کمک به بنگاههای فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینههای جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاههای اقتصادی است. در چارچوب این طرح، مهارت و شایستگی مورد نیاز در راستای استانداردهای آموزشی سازمان فنی و حرفهای از مربی به مهارتآموز همزمان با فرایند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل میشود.
برخی معتقدند که بیش از 80 درصد کسانی که در محیط واقعی کار آموزش می بینند جذب بازار کار می شوند. توسعه مراکز آموزش در محیط واقعی کار با همکاری اصناف کشور است.
مطابق آمار ارائه شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای تعداد واحدهای پذیرنده در دولت سیزدهم برای آموزش در محیط کار واقعی حدود 77105 واحد است این آمار در مدت مشابه دولت داوزدهم حدود 40225 واحد بوده است. یعنی در دولت سیزدهم حدود 92 درصد افزایش داشته است. در سال 1401 نیز این تعداد 36342 بوده است و در سال 1402 این تعداد به 40763 مورد رسیده است.
انتهای پیام/