افزایش ۸۳۳ برابری هزینه ساخت آزادراه تهران-شمال طی۲۸ سال

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو، در بخشی از گزارش سازمان حسابرسی کشور در خصوص صورت‌های مالی شرکت احداث و بهره‌برداری آزادراه تهران-شمال آمده است؛

«با توجه به یادداشت توضیحی 1-1 و درصد پیشرفت مندرج در یادداشت توضیحی 1-15پروژه به دلایل متعدد از جمله نواقص مطالعاتی اولیه طرح، تغییر مسیر و آزادسازی اراضی، تغییر در سیاست اجرا فازبندی به‌جای اجرای همزمان،‌عدم تامین منابع مالی کافی و به‌موقع،‌تاخیر در تایید طراحی‌ها توسط وزارت راه،‌تاخیر در صدور مجوز ماده 62 و گشایش اعتبار اسنادی (فاینانس منطقه یک) و تاخیر در ابلاغ و اجرا تونل شرقی البرز منجر به تاخیر در اجرا پروژه و افزایش برآورد هزینه‌های احداث از مبلغ 1450 میلیارد ریال (سال 1375) به مبلغ 1207950 میلیارد ریال شده است.

به شرح یادداشت توضیحی … 17.8 میلیون مترمربع زمین‌های واگذاری از طرف وزارت راه و شهرسازی بابت استهلاک سرمایه‌گذاری و سود موردانتظار طرف مشارکت،‌ فاقد سند مالکیت بوده و مقدار 16.7 میلیون مترمربع در تصرف شرکت نیست.»

به گزارش مجله آرونو،‌ درآمد عملیاتی شرکت آزادراه تهران-شمال در سال 1402 به 5328662 میلیون ریال رسید که در مقایسه با سال قبل از آن حدود 37 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین سال گذشته سود خالص شرکت آزادراه تهران-شمال در سال 1402 بالغ بر 8668044 میلیون ریال بوده که در مقایسه با 2204242 ریال حدود 293 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *