به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت برای خودروهای نوشماره عملیاتی شده اما هنوز برای خودروهایی که متقاضی کارت سوخت المثنی هستند، عملیاتی نشده است.
وی افزود: نیاز است که مجموعه ناجی اطلاعات خودرویی را در اختیار ما قرار دهد، هماکنون جلسات کارشناسی بین همکاران در سامانه هوشمند سوخت و همکاران در مجموعه پژوهش و توسعه ناجی در حال برگزاری است تا اطلاعات مورد نیاز ما از سوی مجموعه ناجی ارائه شود.
معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: از نظر ما هیچ مشکلی برای فراهمسازی امکان ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت وجود ندارد و به محض آنکه اطلاعات از سوی فراجا در اختیار ما قرار داده شود، این سامانه در اختیار مردم برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی بهصورت برخط خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی تصریح کرد: از نظر ما اینکار انجام شده هست، فقط بحث اطلاعات است که باید بارگذاری شود و سریعا این سامانه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: متوسط مصرف روزانه بنزین در سال 1403 تا امروز به 121 میلیون لیتر رسیده که رقم بالایی است.
سالاری با اشاره به مصوبه هیئتوزیران برای تغییر ساعات اداری بهمنظور مدیریت بهینه مصرف برق، گفت: تغییر ساعات اداری تأثیر مستقیم در افزایش مصرف بنزین داشته بهطوری که در ساعات ابتدایی صبح، اغلب مردم با اتومبیلهای شخصی به سر کار میروند در ساعات پایانی نیز که حدود ساعت 13 است، با وسایل نقلیه شخصی بیشتر تردد میکنند و این مسئله موجب شده 1.5 میلیون لیتر در تهران به مصرف بنزین کشور اضافه شود.
وی افزود: در واقع تغییر ساعات اداری موجب افزایش 11درصدی بنزین در سطح تهران و افزایش 6درصدی بنزین در سطح کشور بود.
معاون وزیر نفت از ورود بانک ملی به عرصه پرداخت الکترونیکی جایگاههای عرضه سوخت خبر داد و گفت: تعداد جایگاههای عرضه سوخت در سطح کشور بهطور مستمر در حال افزایش است و مسئله نگهداری تجهیزات و تعمیرات مربوط به آن یک الزام اساسی است.
وی ادامه داد: از طرف دیگر، ایجاد رقابت برای دریافت خدمات در حوزه سوخت یک تکلیف قانونی است که بدین منظور با بومی سازی و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و اضافه شدن بانک ملی به پشتیبانی بانکی عرضه سوخت کشور در کنار بانک ملت، این مسئله محقق شد.
سالاری با بیان اینکه “از تقاضای بانک ملی برای ورود به حوزه انرژی استقبال کردیم و بخشی از جایگاههای عرضه را برای پشتیبانی بانکی در اختیار این بانک قرار دادیم”، گفت: درواقع مجموعه بانک ملی هم کار حمایت و پشتیبانی از کارتخوانها را انجام میدهد و هم خدمات تعمیرات و پشتیبانی را انجام میدهد.
وی افزود: ایجاد مراکز پشتیبانی بانک ملی در تهران و مراکز استانها میتواند خرابی کارتخوانهای جایگاههای عرضه را در سراسر کشور به حداقل برساند و با بهترین کیفیت در اختیار جایگاهداران قرار گیرد.
انتهای پیام/