افزایش ۵ درصدی تردد در جاده‌های کشور

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار احمدرضا رادان در بیست و هفتمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان و رؤسای فراجا اظهار کرد: جمع حاضر، مدیران و مسئولانی هستند که از دورافتاده‌ترین نقاط مرزی تا مرکز شهرهای کشور مدیریت امور مرزبانی، انتظامی، آگاهی، کلانتری‌ها و حوزه‌های صیانتی از جمله عقیدتی سیاسی و حفاظت و اطلاعات هستند و برای پیشبرد اهداف سازمانی برای سال جاری در این محل گرد هم آمدند.

وی افزود: برای مجموعه فراجا ۴۶ برنامه در مناسبت‌های مختلف سالانه تعریف شده و این در حالی است که در این میان برنامه‌های پیش‌بینی‌های نشده‌ای نیز برای ما به وجود می‌آید که می‌طلبد به صورت شبانه روزی در آماده‌باش باشیم و مأموریت‌های محوله را به نحو احسن انجام دهیم، نمونه‌هایی از ۴۶ برنامه تعریف شده برای مجموعه فراجا مأموریت ۲۲ بهمن، اربعین و انتخابات است که هر یک نیازمند یک سازمان عظیم برای انجام مطلوب مأموریت‌های محوله است.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: برابر مصوبه فیفا در هر نوع مسابقه ورزشی اگر پلیس حضور نداشته باشد اجازه برگزاری مسابقه داده نمی‌شود و در کشور ما مسابقات مختلفی از جمله لیگ برتر که بالغ بر یک هزار مسابقه در طول سال برگزار می‌شود که پلیس در آنها حضور دارد و می‌توان گفت که پلیس بنا به ضرورت در کنار شادی و غم مردم حضور دارد.

حمایت همه جانبه رئیس جمهور شهید از طرح نور

سردار رادان با اشاره به اجرای طرح نور و حمایت‌های همه جانبه رئیس جمهور شهید از این طرح اظهار کرد: دشمن به دنبال این بود تا با گرفتن دو بال حیا و غیرت از مردم ما به اهداف خود برسد که با اجرای این طرح تا حدی آنها را ناکام گذاشتیم، جا دارد از اقدامات وزیر محترم کشور در حمایت‌های اجرای این طرح تشکر کنم.

وی به موضوع شدآمدی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: تنها در سال ۱۴۰۲ بالغ بر هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است که این میزان تردد و مدیریت آن وظیفه سنگینی است که تنها بر دوش پلیس راهور ما است، همچنین از ابتدای سال تاکنون بالغ بر دو میلیارد تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش ۵ درصدی را شاهد هستیم و با این روند افزایشی در پایان سال بالای ۱۰ میلیارد تردد را خواهیم داشت که با قوانین موجود همخوانی ندارد.

فرمانده فراجا به افزایش ۴ چهار درصدی ترددها در نوروز ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: با وجود این افزایش تردد شاهد کاهش ۱۰.۵ درصدی تلفات جاده‌ای بودیم که امیدواریم خواسته رئیس جمهور شهید که کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای بود محقق شود.

سردار رادان به تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت اشاره کرد و افزود: با تشکیل این قرارگاه و راه اندازی گشت ویژه پلیس آگاهی و ورود پابندهای الکترونیکی که در سه استان هدف به‌کارگیری شده است، شاهد کاهش سرقت و افزایش ۳۰ درصدی کشفیات حوزه سرقت بودیم.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *