افزایش مشارکت خیران مدرسه‌ساز در کشور با تعهد حدود ۱۱ همت در سال جاری

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، حجت‌الله الماسی اظهار کرد: آیات بسیاری در رابطه با کار خیر و مشارکت در عمل صالح در قرآن ذکر شده است و مدرسه‌سازی بهترین باقیات‌الصالحات برای انسان محسوب می‌شود، چراکه موجب توسعه علمی و استقلال جوانان می‌شود و در این راه خیرین مدرسه‌ساز منشأ خیر و برکت برای جامعه هستند.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۳ هزار پروژه با مشارکت ۵۷ درصدی خیران در کشور افتتاح شد و در سال جاری نیز مشارکت خیران مدرسه‌ساز در کشور با تعهد حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اهمیت خیرین مدرسه‌ساز در پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور گفت: با وجود اینکه طی سه سال اخیر روند بازسازی و احداث مدارس افزایش داشته است، اما همچنان در جهت رفع کمبود فضای آموزشی، بازسازی و نوسازی مدارس راه طولانی را پیش رو داریم.

الماسی با تأکید بر اینکه همه دانش آموزان حق ادامه تحصیل دارند و هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل بازبماند، افزود: در حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی حدود ۱۳۵ پروژه در کشور برای گروه‌های مختلف استثنایی به‌ویژه طیف اوتیسم در حال ساخت است و امروز نیز شاهد افتتاح دوازدهمین پروژه در استان خراسان رضوی هستیم.

وی بیان کرد: با ساخت و احداث یک مدرسه، ریشه ظلم و جهالت زدوده و زمینه‌های رشد و پیشرفت آینده‌سازان کشور فراهم می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه یک موهبت الهی است، گفت: طبق روایات متعدد بالاترین خدمت، خدمت به بندگانی است که به‌نوعی از بعضی نعمت‌ها محروم هستند که در این راستا، خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه پاداش خوبی نزد خداوند متعال دارد و از اعمال نیکو و حسنه محسوب می‌شود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *