افزایش تولید روزانه بنزین پالایشگاه تهران تا خرداد ۱۴۰۴

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو، محسن ایران‌زاد، مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال پیش مقدمات ساخت یک‌مدرسه را در روستای گلحصار آغاز کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم این مدرسه برای مهرماه امسال برای مردم این روستا قابل استفاده باشد.

وی افزود: پالایشگاه تهران در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، در تلاش است که از این پس سالانه یک یا دو مدرسه احداث کند.

ایران‌زاد با بیان اینکه 0.6 درصد از آب شرب تهران در پالایشگاه تهران مصرف می‌شود، گفت: با ابفای تهران در حال مذاکره هستیم تا به‌جای دریافت و مصرف آب شهری در پالایشگاه، بتوانیم فاضلاب را دریافت و جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: همچنین برای کاهش فلرسوزی جزئی پالایشگاه، پیمانکاری انتخاب شده و به‌زودی پروژه‌ای در این زمینه اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل پالایشگاه تهران از پیشرفت 86درصدی پروژه CCR این پالایشگاه خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح، از انتهای خرداد 1404 به میزان 1.5 میلیون لیتر به تولید روزانه بنزین پالایشگاه تهران افزوده خواهد شد و تمامی بنزین تولیدی پالایشگاه از بنزین معمولی، به بنزین یورو 4 که شاخص‌هایی نزدیک به بنزین سوپر دارد، تبدیل می‌شود.

وی افزود: در برنامه داریم که با اتمام پروژه کیفی‌سازی تولید بنزین پالایشگاه، چند پمپ بنزین را در سطح تهران خریداری کنیم و در این پمپ بنزین‌ها، بنزین یورو 4 تولیدی پالایشگاه تهران به عنوان یک برند، عرضه شود.

ایران‌زاد ضریب پیچیدگی فعلی پالایشگاه تهران را 5.5 اعلام کرد و گفت: با تکمیل طرح CCR این ضریب پیچیدگی به 6.6 درصد می‌رسد و با برقراری ارتباط خوراکی بین پالایشگاه تهران و پتروشیمی شازند، دو واحد این ضریب افزایش خواهد یافت و با اجرای طرح‌های مختلف، تا سال 1410 این ضریب به 12 افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: پالایشگاه تهران 51درصد سهام پتروشیمی شازند را به مبلغ 24.7 همت خریداری کرده و با این سهامداری، به‌دنبال تبدیل پالایشگاه تهران به پتروپالایشگاه‌ هستیم؛ ارتباط بین پالایشگاه تهران و پتروشیمی شازند به عنوان یک پتروپالایشگاه واحد، محصولات جدید و سودآوری بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران از عدم‌النفع 800 میلیارد تومانی سوزاندن گازمایع تولیدی به‌عنوان سوخت در سال 1402 خبر داد و گفت: اکنون ظرفیت بارگیری روزانه 40 تانکر گازمایع در پالایشگاه فراهم شده و گازمایع با مجوزی که در سال 1402 صادر شد، به افغانستان و پاکستان صادر می‌شود.

وی افزود: طرح استحصال هگزان را در دستور کار داریم که با اجرای این طرح، عدم‌النفع سالانه 10 میلیون دلاری از عدم جداسازی هگزانی که اکنون به بنزین می‌رود، متوقف می‌شود و این هگزان را به بازار عرضه می‌کنیم و حتی به عنوان خوراک هم می‌توان آن را به پتروشیمی شازند ارسال کرد.

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *