افتتاح ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت یادگار ابراهیم در سراسر کشور

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از وبدا، ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت سراسر کشور در قالب پویش یادگار ابراهیم در مراسمی با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت به‌صورت هم‌زمان و از طریق ارتباط زنده تصویری، افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، حدود ۵۷۴ پروژه از این طرح‌ها، بهداشتی است که با زیربنای ۱۷۰ هزار متر مربع به ارزش ۸,۲۰۰ میلیارد تومان در ۲۹ استان کشور افتتاح شد.

همچنین در این مراسم ۹۰ پروژه درمانی با زیربنای ۱۷۶ هزار متر مربع و ارزش ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۹ استان افتتاح و ۱۷۲۹ تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت کشور افزوده شد.

افتتاح ۱۴ پروژه آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی با زیربنای ۵۶ هزار متر مربع و ارزش ۳۲۷ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هایی بود که به صورت هم‌زمان افتتاح شد.

افتتاح ۱۹ پروژه حوزه سلامت یزد در پویش یادگار ابراهیم

ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت از افتتاح ۱۹ پروژه حوزه سلامت در استان یزد هم‌زمان با سایر پروژه‌ها به دستور سرپرست ریاست‌جمهوری، خبر داد و گفت: بیش از ۴۵ درصد از مراجعان در بخش سرپایی و بستری به استان یزد، غیربومی و از سایر استان‌ها هستند.

وی در ارتباط زنده تصویری از یزد با سرپرست ریاست جمهوری و وزیر بهداشت در آئین افتتاح ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت یادگار ابراهیم در سراسر کشور، افزود: امروز مرکز رادیوتراپی، توموتراپی، آشیانه اورژانس هوایی در یزد و بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهرستان مهریز و چندین پروژه بهداشتی دیگر در این استان افتتاح شد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ساخت بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهرستان مهریز از سال ۹۲ آغاز شده و با ظرفیت ۱۵۶ تخت و بخش‌های تخصصی همچون اتاق‌های عمل، مراقبت‌های ویژه و بخش‌های پذیرش گردشگران سلامت با اعتباری بالغ بر ۱,۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور شهید، ساخته و تکمیل شده است.

باقری‌فرد با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد از مراجعان در بخش سرپایی و بستری به این استان غیربومی و از سایر استان‌ها هستند، گفت: در ابتدای دولت مردمی ۹ پروژه بزرگ درمانی در استان یزد با ظرفیت هزار تخت در حال ساخت بود که دو بیمارستان تاکنون تکمیل و افتتاح شده است و هفت پروژه بزرگ درمانی استان یزد در حال حاضر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و طی ماه‌های آینده آماده افتتاح می‌شود.

وی از نقش ویژه و پررنگ خیران در توسعه و تکمیل زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در سراسر کشور و استان یزد، قدردانی کرد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *