اعلام آمادگی ۴۷۰ نوجوان برای خبرنگاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، بهناز عابدی مسئول کمیته خبرنگاران نوجوان سی‌وششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار نوجوان سی‌وششمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت حضور نوجوانان در کارگاه‌ها اظهار کرد: ما در حال آموزش خبرنگاری موبایلی هستیم، بر این اساس در دوره فشرده خبر نویسی، عکاسی، نقد و بررسی فیلم‌ها، سواد رسانه‌ای، کار با هوش مصنوعی و تولید محتوای تصویری توسط خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان مطرح اصفهانی آموزش داده می‌شود.

وی افزود: در سال جاری ۴۷۰ داوطلب خبرنگاری داشتیم که در دو مرحله آزمون آنلاین و مصاحبه حضوری، ۵۰ نفر برگزیده شدند.

در ادامه نیز سمیرا قاسمی مدرس کارگاه خبرنویسی و مصاحبه به مهارت‌های خبر نویسی و گزارشگری اشاره و اظهار کرد: خبرنگار نیازمند مهارت‌های خوب شنیدن، دیدن، برقراری ارتباط و مهارت‌های نوشتاری است.

وی افزود: مهم‌ترین دارایی خبرنگار شماره تلفن‌هایی است که در اختیار دارد، همچنین سرعت در خبررسانی امری مهم و قابل توجه است.

به گزارش مجله آرونو، خبرنگاران نوجوان در ادامه کارگاه «خبر نویسی و مصاحبه» به تمرین‌های خبری پرداختند؛ نوجوانان یادگیری ارکان خبر و عناصر خبری را تمرین کردند و در پایان طی مصاحبه‌های دو نفره آموخته‌های خود را به کار گرفتند.

خبرنگار نوجوان: آناهیتا صفدریان

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *