اعتصاب کارکنان غول صنعت داروی آمریکا

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو به نقل از شبکه تلویزیونی کی‌تی‌ال‌ای، کارگران و کارمندان شعبه‌های داروخانه زنجیره‌ای سی‌وی‌اسCVS  در جنوب کالیفرنیا به اعتصاب خود در روزهای اخیر در حالی ادامه دادند که ادعا می‌کنند با شرایط ناعادلانه کاری مواجه هستند.

هزاران نفر از کارگران عضو اتحادیه کارگران مواد غذایی و تجارت (UFCW) در این اعتصاب شرکت دارند و خواستار دستمزد عادلانه‌تر و بهبود شرایط کاری خود هستند.

سخنگوی این اتحادیه در بیانیه‌ای گفت: اعتصاب همیشه آخرین راه‌حل برای کارگران است که در تلاش برای به دست آوردن قراردادی هستند که استحقاقش را دارند، اما سی‌وی‌اس دست به موارد متعدد نقض قوانین کار زده است، از جمله نظارت غیرقانونی بر کارگران و تلافی‌جویی علیه آن‌ها به دلیل فعالیت‌های اتحادیه‌ای.

وی افزود: همه اقدامات سی‌وی‌اس مانع از آن می‌شود که کارکنان (این شرکت) به قراردادی که لایق آن هستند، دست یابند و این اقدامات چیزی جز تلاش برای تحت فشار قرار دادن آن‌ها نیست، تا کاری کنند که کارکنان پیشنهادی را بپذیرند که کمتر از نیاز آن‌ها برای پیشرفت در جنوب کالیفرنیا است.

با وجود باز بودن فروشگاه‌ها در روز شنبه، کارگران در مقابل شرکت سی‌وی‌اس در بونا پارک به اعتصاب خود ادامه دادند و خواستار افزایش دستمزد و بهبود شرایط شدند.

حدود 7000 کارگر و کارمند در این اعتصاب شرکت کرده‌اند و ممکن است این تعداد افزایش یابد، چرا که کارگران داروخانه رایت‌اید Rite Aid نیز ممکن است به اعتصابات بپیوندند.

اتحادیه UFCW اعلام کرده که این اعتصاب ممکن است چند روز طول بکشد، اما اگر شرکت به خواسته‌های کارگران پاسخ ندهد، آن‌ها ممکن است دوباره دست به اعتصاب بزنند.

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *