از پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا حمایت از کسب‌وکارهای خانگی

|

فهرست مطالب

مسعود پناهی، مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی گفت: یکی از رسالت‌های اصلی بنیاد مستضعفان، توانمندسازی محرومین و اقشار کمتر برخوردار کشور در مناطق محروم و مناطق هدف این بنیاد است.

وی افزود: توسعه، ایجاد و حمایت از اشتغال و کسب و کارهای مناطق هدف یکی از راه‌های توانمندسازی در مناطق محروم و کمتر برخوردار است که بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی این مهم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی تصریح کرد: در راستای دستیابی به توانمندسازی در مناطق هدف، برنامه جامعی در سال ۱۴۰۳ با عنوان طرح حمایت یکپارچه اشتغال و تولید (حیات) طراحی و تدوین شده که در بیش از ۲۰۰۰ منطقه هدف بنیاد مستضعفان در حال اجراست.

پناهی خاطرنشان کرد: طرح حیات یکی از جامع‌ترین طرح‌های توسعه و ایجاد اشتغال در کشور محسوب می‌شود که از مرحله شناسایی مناطق هدف تا حمایت و پایدارسازی کسب و کار در کنار مردم قرار دارد.

وی بیان کرد: ارکان اصلی این طرح بر پایه آموزش متقاضیان کسب و کار، حمایت مالی و خرید تجهیزات و سرمایه در گردش، بازاریابی و بازار رسانی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی، با تاکید بر اینکه حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق هدف به صورت مداوم انجام خواهد شد، یادآور شد: بنیاد مستضعفان در سراسر کشور بزرگترین شبکه مردمی متشکل از بیش از ۵۰۰ مجری و تسهیلگر را در مناطق هدف و کمتر برخوردار کشور داراست که این شبکه وظیفه آگاهی‌بخشی، همراهی و انتخاب متقاضیان توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق هدف را برعهده دارد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *