از مراودات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری با اعضای پیمان شانگهای تا تولید واکسن پاپیلوما در کشور

|

فهرست مطالب

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا اظهار کرد: ۱۱ سند در حوزه‌های مختلف بخش‌های دولتی و خصوصی آماده شده است که در کمیسیون مشترک ایران و تانزانیا به امضا می‌رسد، همچنین دیداری با رئیس جمهوری زنگبار داشتیم تا زمینه‌های همکاری‌های هرچه بیشتر اقتصادی و فرهنگی بررسی شود.

وی با بیان اینکه با توجه به پیشینه تاریخی که ارتباطات ایران، تانزانیا و زنگبار دارد زمینه‌های مساعد بسیار زیادی فراهم است، افزود: بنا شد این نکات در اسناد همکاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری، علمی و انتقال دانش و تأمین مواد مورد نیاز دو کشور از جمله نهاده‌های دامی و مواد مورد نیاز صنعت دامپروری و بعضی مواد غذایی، محصولات گرمسیری و ادویه‌جات تقویت شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در مقابل خدمات فنی و مهندسی کشورمان می‌تواند در حوزه‌های گاز، پتروشیمی، کشاورزی و انتقال دانش علمی و فرهنگی مورد نیاز طرف مقابل، به آنها کمک کند.

از مراودات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری با اعضای پیمان شانگهای تا تولید واکسن پاپیلوما در کشور

ایران جزو ۵ کشور تولیدکننده واکسن پاپیلوما

سیدمحمد جزایری، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص ویروس‌شناسی بالینی درباره واکسن پاپیلوما اظهار کرد: اکنون ایران بعد از آمریکا، انگلستان، چین و هند در زمره کشورهای تولیدکننده این واکسن قرار دارد و واکسن ۲ ظرفیتی مقابله با این ویروس در کشور موجود است.

وی ادامه داد: واکسن‌های ۴ ظرفیتی تولید داخل نیز پس از تأیید توسط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت تا چند ماه آینده در دسترس عموم خواهد بود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص ویروس‌شناسی بالینی گفت: لازم است بدانیم ایران در زمره پنج کشور دنیا در زمینه تولید واکسن پاپیلوما قرار گرفته است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *