از ساماندهی مدارس کانکسی در کشور تا تشویق رانندگان قانونمند

|

فهرست مطالب

مجید عبداللهی، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ساماندهی مدارس کانکسی در راستای کیفیت بخشی به فضاهای آموزشی در کشور در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار گرفته است گفت: طرح ساماندهی مدارس کانکسی در قالب طرح شهید پناهی با هدف ساخت مدارس دو، سه و چند کلاسه مستقل در دستور کار است.

وی با بیان اینکه کارهای اجرایی ساماندهی مدارس کانکسی در کشور در دستور کار قرار گرفته است، افزود: مشارکت‌کننده و همراه اصلی وزارت آموزش‌وپرورش در این کار، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام است و منابع مربوط به این موضوع از محل منابع اعتبارات دولت و خیران حقیقی و حقوقی تأمین می‌شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۱۰۰۰ مدرسه کانکسی در کشور شناسایی شده است، ادامه داد: نقشه‌های فنی و اجرایی ساخت مدارس جایگزین مدارس کانکسی در دستور کار قرار است که پس از ابلاغ و شروع عملیات اجرایی در سطح کشور به تدریج این مدارس تکمیل و تحویل آموزش‌وپرورش داده می‌شود.

عبداللهی با بیان اینکه پیش‌بینی شده برای اجرای این کار تا پایان آبان سال جاری بخش عمده این مدارس تکمیل شود، گفت: به لحاظ پراکندگی در ۲۶ استان کشور ساماندهی مدارس کانکسی در دستور کار قرار گرفته که مراحل نهایی آن در حال طی شدن است تا یکی از مسائل جدی که از گذشته نظام آموزش‌وپرورش از منظر فضا و تجهیزات با آن روبه‌رو بوده، رفع شود.

از ساماندهی مدارس کانکسی در کشور تا تشویق رانندگان قانونمند

رانندگان قانونمند تشویق می‌شوند

سردار سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به رتبه‌بندی رانندگان گفت: در بررسی‌های پلیس مشخص شد که برخی رانندگان بسیار قانونمند و ایمن رانندگی می‌کنند و تعداد کمی از رانندگان تخلفات سنگین انجام می‌دهند؛ تکلیف‌مان با رانندگان متخلف مشخص است و طرح‌های برخوردی و اعمال قانون با آنها صورت می‌گیرد، اما قصد داریم طرح‌های جدیدی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های جدید برای تشویق رانندگان قانونمند خواهد بود و به این صورت که این افراد نیز حس ارزشمندی داشته باشند و رانندگی ایمن‌تر داشته باشند، افزود: موضوع رتبه‌بندی رانندگان یکی از طرح‌های تشویقی ماست که بر اساس رفتاری که رانندگان از خود بروز می‌دهند و بر اساس شاخص‌های مبتنی بر قوانین این رتبه‌بندی انجام می‌شود و در نهایت رانندگانی که موفق به کسب رتبه یک، دو و سه شده‌اند از امتیازات بسیار ویژه‌ای باید برخوردار شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به کاربران ترافیکی که بی تفاوت هستند، ادامه داد: امیدواریم با اجرای این طرح‌های تشویقی، رانندگان بی تفاوت نیز به سمت رعایت هرچه بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی تشویق شوند.

از ساماندهی مدارس کانکسی در کشور تا تشویق رانندگان قانونمند

امضای تفاهم‌نامه ۱۲ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای ایجاد ۶۵ هزار شغل

در دومین گردهمایی شبکه تسهیلگران جهادی محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان از سند ملی اشتغال پایدار در ۳۵۰ شهرستان و ۲۵۰۰ روستا و منطقه حاشیه‌ای رونمایی و «تفاهم‌نامه ۱۲ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای ایجاد ۶۵ هزار شغل» امضا شد.

حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز دراین‌باره گفت: باید با تمام ظرفیت خود برای بهبود معیشت مردم و ارتقا این نظام تلاش کنیم.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *