سیدمصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش «پروژه مهر» را مهمترین برنامه ملی آموزش و پرورش در آغاز سال تحصیلی جدید دانست و با اشاره به تأکید رئیسجمهور و اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: پروژه مهر نمادی از هماهنگی، برنامهمحوری و همافزایی است.
وی افزود: اجرای دقیق پروژه مهر، ضامن ارتقای کیفیت و توسعه عدالت آموزشی خواهد بود و مأموریتهای اصلی آموزش و پرورش را با نگاهی جامع دنبال میکند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش پنج سیاست اصلی پروژه مهر را ارتقای کیفیت آموزشی، توسعه عدالت آموزشی، مشارکت اجتماعمحور، ارتقای ایمنی و سلامت و توصیف شرایط دانشآموزان برشمرد و ادامه داد: این پنج سیاست، نقشه راه حوزه معاونت آموزش متوسطه است و همه فعالیتها باید در راستای تحقق آنها اجرا شود.
آذرکیش مهمترین مأموریت مدیران و معاونان آموزشی مناطق را هدایت همه فعالیتها به سمت ارتقای کیفیت آموزش دانست و تصریح کرد: مدیران باید خودشان مدرس و پیشرو طرحهای تحولی باشند و تجربه نزدیک از تدریس در کلاسهای پرجمعیت شهری و مدارس کمبرخوردار روستایی، بهترین پشتوانه تصمیمگیریهای دقیق و اثرگذار است.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مأموریت آموزش و پرورش را در چند واژه خلاصه کنیم، آن ارتقای کیفیت آموزشی و افتخار به آموزش است و این همان هدفی است که پروژه مهر با جدیت دنبال میکند.
بازآفرینی شهرها با طرحهای نوین شهری در راستای تابآوری
برنامههای جامع شهری نوآورانه با تأکید بر پایداری، فرهنگ و همبستگی اجتماعی، آیندهای هوشمند و انسانی برای شهرها رقم میزنند، این پروژهها با احیای فضاهای تاریخی و توسعه فضاهای سبز، زندگی شهری را به محیطی تابآور، فراگیر و متصل به طبیعت تبدیل میکنند.
درخشش تیم رباتیک دانشآموزی ایران در مسابقات جهانی پکن
دانش آموزان نخبه ایرانی پس از نایب قهرمانی در مسابقات جهانی پکن، با ادای احترام به همکلاسیهای شهیدشان روی سکو رفتند.
تیم دانش آموزی رباتیک ایران موفق شد در مسابقات جهانی روباتیک چین، برای نخستین بار به مقام دومی تیمی در لیگ «طراحی خلاقانه» (Prototype Challeng) دست پیدا کند. در این رقابت چین در جایگاه اول، ایران دوم و لهستان بر سکوی سوم ایستاد.