از خبرهای خوش برای بازنشستگان تا اقدام خلاقانه معلمی برای دانش‌آموزان خود

|

فهرست مطالب

مسعود مشایخی، مدیرکل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص آخرین وضعیت اجرای پزشکی خانواده روستایی اظهار کرد: پزشکی خانواده روستایی در سال ۱۳۸۴ به منظور ایجاد نظام ارجاع و دسترسی راحت و مناسب به خدمات سلامت، در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش پزشکی خانواده روستایی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر است، افزود: خدمات تحت پوشش پزشکی خانواده روستایی شامل پزشکی، دندان‌پزشکی، مامایی، سلامت روان، بهبود تغذیه، تصویربرداری پزشکی، آزمایشگاه و دارو است.

مدیرکل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه تعداد مراکز خدمات جامع سلامت فعال ۴۲۸۷ مرکز است، تاکید کرد: در طرح پزشکی خانواده روستایی حدود ۷ هزار پزشک، ۵۶۶۲ ماما و ۱۸۹۳ دندان‌پزشک و بهداشت‌کار دهان و دندان مشارکت دارند.

مشایخی ادامه داد: در سال جاری خدمت کارشناس سلامت روان و خدمات کارشناس بهبود تغذیه به بسته خدمات پزشکی خانواده روستایی اضافه شده است، همچنین برای ۷ هزار پزشک خانواده روستایی دو کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم مبتنی بر آموزه‌های طب ایرانی برگزار می‌شود که مدرس این دوره‌ها، پزشکان متخصص طب ایرانی هستند.

وی اضافه کرد: این طرح در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد، در حال حاضر جمعیتی بالغ بر سه میلیون و ۹۵۳ هزار نفر از خدمات ۳۵۷۹ پزشک همکار طرح بهره‌مند هستند.

از خبرهای خوش برای بازنشستگان تا اقدام خلاقانه معلمی برای دانش‌آموزان خود

صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری / محاسبه و پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های گذشته

رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز فرآیند صدور احکام متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری و محاسبه آن برابر جداول ابلاغی در حقوق مهر خبر داد و گفت: حقوق این ماه در دو مرحله جداگانه شامل حقوق و مبلغ ناشی از اجرای متناسب‌سازی به حساب این افراد واریز می‌شود.

وی افزود: در اجرای جز یک ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور مبنی بر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغل هم‌تراز و با تأکیدات و پیگیری‌های ریاست جمهور و مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عصر روز دوشنبه پس از دریافت جداول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق از سوی سازمان اداری و استخدامی و تأمین منابع لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه، این صندوق وارد مرحله محاسبه و صدور احکام اصلاحی ناشی از اعمال متناسب‌سازی شده است.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد: صدور احکام شروع شده و عملیاتی می‌شود که بارگذاری آن روی سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www.cspf.ir ظرف ۲۴ ساعت انجام خواهد شد.

فیضی‌نژاد درباره پرداخت حقوق مهر بازنشستگان این صندوق و مابه‌التفاوت ناشی از اعمال متناسب‌سازی اظهار کرد: با رایزنی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، منابع لازم تأمین و حقوق افراد بازنشسته در دو مرحله شامل حقوق و مبلغ ناشی از اجرای متناسب‌سازی مهر واریز می‌شود؛ با صدور احکام اصلاحی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، مبلغ مابه‌التفاوت ناشی از اجرای قانون مذکور در شش ماه گذشته نیز محاسبه و پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: در اجرای تبصره‌های ذیل بند یک دستورالعمل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، معادل ۹۰ درصد امتیاز فوق‌العاده سختی کار، فوق‌العاده ایثارگری (با لحاظ تأثیر آنها در فوق‌العاده ویژه) فوق‌العاده کار با اشعه و سوابق مدیریتی با توجه نظام پرداخت حسب مورد، در محاسبات اخیر لحاظ شده است.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *