از جایگاه ویژه ایران در کشورهای سازنده نیروگاه تا گشایش سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

|

فهرست مطالب

ناصر اسکندری، سرپرست معاونت راهبری تولید شرکت برق حرارتی اظهار کرد: جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت نیروگاهی با تلاش متخصصان ایرانی در داخل کشور وجود دارد و بازارهای جهانی و منطقه، کشور ایران را به‌عنوان یکی از مقتدرترین تولیدکنندگان نیروگاهی می‌شناسند؛ بخش نیروگاهی در مناقصات بین‌المللی نیز گام‌های مهمی در زمینه صادرات توربین‌های نیروگاهی برداشته است.

وی با تأکید بر اینکه خدمات ارائه شده صنعت برق کشور در حد شاخص‌های جهانی و بالاتر از آن است، ادامه داد: یکی از شاخص‌های مهم صنعت نیروگاهی در جهان، میزان ضریب آمادگی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی است که در دنیا دستیابی به عدد ۹۵ درصد رقم مناسبی است، اما در کشور ما با تلاش‌های صورت‌گرفته توانسته‌ایم به ضریب آمادگی بالای ۹۸ درصد دست پیدا کنیم.

سرپرست معاونت راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه بیش از ۹۱ درصد قطعات نیروگاه‌های کشور ساخت داخل شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۴ درصد برق مصرفی کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود و در حال حاضر کشورمان به لحاظ ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های حرارتی توانسته است رتبه نهم جهان را به خود اختصاص دهد.

اسکندری با تأکید بر اینکه صنعت نیروگاهی کشورمان در مسیر تعالی قرار دارد، ادامه داد: اکنون ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی قرار گرفته است.

وی گفت: در حوزه تعمیرات و بهینه‌سازی نیروگاه‌های خارج از کشور نیز شرکت‌های ایرانی در حال فعالیت هستند و بسیاری از اقدام‌ها مربوط به تعمیرات، نگهداری و بهینه‌سازی نیروگاه‌های کشورهای منطقه توسط متخصصان ایرانی در حال انجام است از این رو چشم‌انداز بسیار خوبی در حوزه نیروگاهی وجود دارد و یقیناً کشورمان در حوزه نیروگاه سازی به رتبه‌های بهتری دست پیدا خواهد کرد.

سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تبریز گشایش یافت

سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تبریز گشایش یافت

سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز در روز بیست‌وپنجم مهر با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گشایش یافت؛ فعالان گردشگری از ترکیه، کوبا، تاجیکستان، عراق، ازبکستان و ارمنستان و تمام استان‌های کشور در این نمایشگاه شرکت دارند.

سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در سالن‌های پروین اعتصامی، شهریار و آذربایجان نمایشگاه بین‌المللی تبریز در زمینه انواع صنایع‌دستی، ورنی بافی، میناکاری، حکاکی روی فلز و نقره، چاپ باتیک، ممقان دوزی، گردشگری، غرفه‌های دفاتر آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، انجمن‌های هتلداران و تورهای سیاحتی در نمایشگاه بین‌المللی تبریز در حدود ۷۰ غرفه برپا شده است.

ثبت نام وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان تا کی مهلت دارد؟ + شرایط ثبت نام

ثبت نام وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان تا کی مهلت دارد؟

سومین مرحله وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان از بیست‌ودوم مهر آغاز شده است و تا روز پنجشنبه، سوم آبان ادامه دارد.

بنا بر اعلام مسئولان مربوطه، بازنشستگانی امکان ثبت‌نام برای این وام را دارند که طی دو سال اخیر این وام را دریافت نکرده باشند؛ بازنشستگان برای دریافت این تسهیلات، می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور، نسبت به ثبت‌نام تسهیلات اقدام کنند.

رقم این وام از ۲۰ میلیون تومان سال در سال گذشته، به ۳۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته و اقساط آن در بازه زمانی دو ساله با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته شده است و بازنشستگان می‌توانند به صورت غیرحضوری و از طریق سایت کانون بازنشستگان اقدام به ثبت‌نام کنند.

وام مذکور پس از تأیید، به صورت دو مرحله‌ای به حساب بازنشستگان متقاضی واریز خواهد شد، همچنین مرحله دوم ثبت نام وام بازنشستگان، مرداد خواهد بود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *