از ثبت رشد اقتصادی در کشور تا اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ هزار نفر

|

فهرست مطالب

آئین افتتاح ۱۶۷ پروژه گردشگری با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور، جمعی از مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تعدادی از مدیران بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران، فعالان و پیشکسوتان حوزه گردشگری در هتل رشیدیه تهران برگزار شد و هم‌زمان با افتتاح این هتل در تهران، ۱۶۷ پروژه گردشگری در ۳۱ استان به صورت هم‌زمان و با دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

این ۱۶۷ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ همت و اشتغال‌زایی برای ۲۳۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید؛ این پروژه‌ها شامل ۲۹ هتل و هتل‌آپارتمان، ۶۹ اقامتگاه، ۲۴ سفره‌خانه سنتی، ۱۶ مجتمع گردشگری و ۲۹ فقره سایر تأسیسات گردشگری است.

با افتتاح این پروژه‌ها ۷۱۲ هزار متر مربع به فضای گردشگری کشور اضافه و برای ۲۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی شد، همچنین ۱۶۵۱ اتاق، ۴۱۴۵ تخت و ۷۰ اقامتگاه به فضای گردشگری کشور اضافه شده است.

در حال حاضر ۲۷۰۰ پروژه گردشگری در کشور در دست اجرا داریم که در صورت افتتاح کامل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر فراهم می‌شود و این حجم از سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که نیازمند اراده ملی در سطح نظام، دولت و بخش خصوصی برای رونق گردشگری هستیم.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *