از تشییع پیکر مسافر ۴۱ ساله دفاع مقدس تا بازدید رایگان از موزه‌ها و بناهای تاریخی

|

فهرست مطالب

مدرسه شهید حلبیان اصفهان در سال ۱۲۸۰ افتتاح و بخش‌هایی از مجموعه تلویزیونی «قصه‌های مجید» به کارگردانی کیومرث پوراحمد در سال ۱۳۶۹ در این مکان فیلم‌برداری شد، بخش‌هایی از ساختمان این آموزشگاه در اوائل دهه ۹۰ تخریب شده بود.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان در جریان بازدید از این مدرسه گفت: مدرسه «شهید محمدباقر حلبیان» یکی از مدارس خاص استان، هم از لحاظ قدمت یکصد ساله و هم خاطره‌برانگیزی آن در اذهان مردم از نظر سریال قصه‌های مجید است که در این مدرسه تولید می‌شد.

وی افزود: این مدرسه پس از اینکه چندین سال که از چرخه فعالیت خارج و آرام‌آرام به فراموشی سپرده شده بود، در سال جاری با تلاش فراوان در رشته‌های صنایع دستی و جواهرسازی بازگشایی شد؛ برای حفظ این بنا تلاش شد تا هویت مدرسه بودن آن حفظ شود و بر این اساس نیز در قالب هنرستان هنرهای صنایع دستی احیاء شد.

بازدید رایگان از موزه‌ها و بناهای تاریخی به‌مناسبت روز جهانی گردشگری

بازدید رایگان از موزه‌ها و بناهای تاریخی به‌مناسبت روز جهانی گردشگری

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی با تبریک هفته گردشگری اظهار کرد: با درخواست معاونت گردشگری ششم مهر روز جهانی گردشگری بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی در سراسر کشور برای مردم رایگان است.

وی به هدف‌گذاری ثبت ۱۵۰ نقطه و مکان مربوط به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و افزود: در پی تجاوز دشمن به خاک کشور خسارت‌های مادی و معنوی بسیاری متوجه مردم شد و امروز در حوزه میراث‌فرهنگی یکی از مهم‌ترین وظایف ما پرداختن به پیشکسوتان جنگ به‌عنوان گنجینه زنده بشری و الگوهای مثال زدنی شجاعت، مقاومت، غیرت، بیگانه‌ستیزی در مقابله با دشمن است.

قائم‌مقام وزیر ثبت مکان رویدادهای حوزه دفاع‌مقدس و روایت‌گری در این حوزه را از دیگر وظایف مهم برشمرد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *