از تشکیل خانه‌های ایثار و سراهای محلات تا تقدیر از خانواده شهدا

|

فهرست مطالب

اعضای شورای شهر تهران به بیان نظرات خود در خصوص ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت پرداختند.

به گزارش آرونو ، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بیان نظرات خود پرداختند که سوده نجفی در این خصوص اظهارکرد: شهدا جایگاه ویژه‌ای دارند؛ اما متاسفانه شهدای نیروی انتظامی در این خصوص مغفول ماندند و ضروری است که به آنها توجه و اهتمام ویژه شود.

معدنی‌پور نیز با بیان این‌که در شورای شهر چهارم در راستای ترویج و تحکیم شهادت و ایثار شورای عالی با حضور ۱۶ عضو برگزار شد، ادامه داد: موزه دفاع مقدس متولی این امر است که متاسفانه در یکسال اخیر تشکیل جلسه نداده و امیدواریم این جلسات از سرگرفته شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود خانه‌های ایثار و جهاد در سراهای محله تشکیل شود.

شمس احسان نیز با بیان این‌که توجه به شهدای حرم، مدافع سلامت و زنان باید جزو برنامه‌های باغ موزه در سال‌های آتی باشد، گفت: همزمانی و تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس می‌تواند فرصتی برای افزایش تعامل و ارائه ویژه برنامه‌ها برای ارتباط با نسل جدید باشد که لازم است در این خصوص برنامه ‌ریزی‌هایی صورت گیرد و همچنین ثابت شده که هویت‌یابی و اشراف بر ارزش‌ها عاملی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که می‌توانیم در حوزه دفاع مقدس نقش خانواده را پررنگ‌تر کنیم.

علی‌اصغر قائمی نیز پیشنهاد داد که یادمان مسجد شهرک ولیعصر هرچه سریع‌تر ساخته شود.

سروری نیز با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین موضوعات ترویج فرهنگ جهاد و ایثار در مرکز آموزش و پرورش رخ می‌دهد، اظهار کرد: زمانی که بین موزه و آموزش و پرورش ارتباط موثر نباشد نمی‌توان این فرهنگ را ارتقاء داد.

پیرهادی نیز با پیشنهاد این مطلب که شورای شهر هر ماه از والدین یکی از شهدا تقدیر و تشکر کند، گفت: همچنین پیشنهاد می‌شود که با روش‌های نوین برای نسل جدید همچون برگزاری مسابقات، تولید بازی و انیمیشن، فرهنگ جهاد و ایثار را تشریح کرد.

مهدی عباسی نیز اضافه کرد: خودروی شهدای هسته‌ای آن طور که باید مراقبت نمی‌شود و این در حالی است که این سند جنایت استکبار است.

وی اظهار کرد: در توسعه بنای باغ موزه هم باید نظم و هماهنگی معماری با سازه‌های قبلی رعایت شود.

انتهای پیام  

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *