از افتتاح بیش از ۲۵۰۰ واحد مسکونی تا بیمه ۵۱۱ هزار زن خانه‌دار

|

فهرست مطالب

مجید ملکی، رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تأمین اجتماعی درباره آخرین وضعیت بیمه زنان خانه‌دار اظهار کرد: این نوع بیمه به منظور گسترش و توسعه امر بیمه به آحاد افراد جامعه طراحی شده و زنان خانه‌دار در صورت تمایل می‌توانند به صورت خوداظهاری به عنوان «زنان خانه دار» بیمه شوند.

وی با بیان اینکه این نوع بیمه شامل مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار دارد، افزود: متقاضیان با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی این سازمان بهره مند می‌شوند.

رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به اینکه زنان خانه دار از چه سنی می‌توانند بیمه شوند، ادامه داد: زنان خانه دار از سن ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند خود را بیمه کنند و آن‌هایی که بیش از ۵۰ سال سن دارند باید معادل مازاد سنی بیش از ۵۰ سال، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند، همچنین افرادی که دارای ۱۰ سال سابقه قبلی باشند، از اعمال شرط سنی معاف خواهند بود.

ملکی در مورد اینکه چه تعداد از زنان خانه‌دار از این بیمه استفاده می‌کنند؟ ادامه داد: طبق آخرین آمار و تا اردیبهشت سال جاری ۵۱۱ هزار و ۲۷۸ نفر از دختران و زنان خانه دار دارای قرارداد فعال بیمه زنان خانه‌دار هستند.

از افتتاح بیش از ۲۵۰۰ واحد مسکونی تا بیمه ۵۱۱ هزار زن خانه‌دار

۱۶ اثر از کتاب‌های جدید منتشر شده را نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه به زبان روسی منتشر کرده است؛ در این آئین که با حضور کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه برگزار شد، حجت‌الاسلام رسول عبداللهی نماینده منطقه‌ای جامعه المصطفی العالمیه در روسیه در گزارشی گفت: در سه سال گذشته حدود ۵۰ عنوان کتاب را به زبان روسی تألیف یا ترجمه کرده‌ایم که در این میان، ۱۶ جلد برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب مسکو به نمایش درآمده‌اند.

وی افزود: این آثار با نگاه تقریب مذاهب و گفت‌وگوی بین ادیان در حوزه علوم انسانی و اسلامی منتشر شده‌اند؛ رویکرد ما ترجمه آثار فاخر منتشر شده در جمهوری اسلامی ایران در این حوزه‌ها با هدف تقویت ارتباط علمی بین ایران و روسیه به ویژه نخبگان دو کشور است.

همچنین در بازدید سفیر ایران در روسیه، از غرفه انتشارات صدرا وابسته به بنیاد مطالعات اسلامی ابن‌سینا، ۱۱ اثر جدید این انتشارات به زبان روسی رونمایی شدند؛ به گفته مسئول انتشارات صدرا، این ناشر ۱۹ عنوان کتاب از ابتدای سال جاری به زبان روسی منتشر و در نمایشگاه کتاب مسکو عرضه کرده است که در این میان، ۱۱ اثر برای نخستین بار در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

با توجه به اینکه همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودکان نیز برپا شده است، برخی از کتاب‌های غرفه ایران به آثار منتشر شده توسط ناشران کشورمان در این زمینه اختصاص یافته است.
رویدادهای متنوعی شامل کارگاه‌های آشنایی با خوشنویسی و نقاشی ایرانی، نشست‌های تخصصی، رونمایی و معرفی کتاب، دیدار با ناشران و نویسندگان از جمله برنامه‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو است.

از افتتاح بیش از ۲۵۰۰ واحد مسکونی تا بیمه ۵۱۱ هزار زن خانه‌دار

محمد ساطعی، دبیر رویداد عکس کیش اظهار کرد: با وجود زمان بسیار کم برای ارسال آثار و قرارگیری در فصل گرما، حضور عکاسان مطرح در این رویداد بسیار دلگرم کننده بود.

وی با تاکید بر اینکه عکاسان ایرانی با حضور پر شور در رویداد بزرگ عکس کیش بار دیگر علاقه خود به زیبایی‌های این جزیره را نشان دادند، افزود: مراحل اولیه داوری این رویداد بزودی آغاز می‌شود.

دبیر رویداد عکس کیش ادامه داد: مریم زندی، غوغا بیات، محمود کلاری، سیف الله صمدیان و ساعد نیک ذات داوری این رویداد بزرگ عکس را بر عهده دارند؛ این رویداد بزرگ هفتم مهرماه برندگان خود را خواهد شناخت.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *