«آن دو»؛ روایت قهرمانی کمترشناخته‌شده از دل ایل بختیاری

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، مرتضی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران نوجوان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: من اصالتاً بختیاری هستم و نسبت به لهجه و گویش بختیاری شناخت کامل دارم، از سویی برای تعدادی از شخصیت‌های فیلم افرادی با سنی که نیاز بود نداشتیم و همین موجب شد تا ما از چند بازیگر نوظهور بختیاری استفاده کنیم.

وی افزود: در فیلم با چالش‌هایی که برای شخصیت اصلی پیش می‌آمد سعی بر این داشتیم تا نشان دهیم جنگ تنها مختص به یک دسته از انسان‌ها نیست و همه افراد و قومیت‌ها درگیر جنگ شده بودند.

کارگردان فیلم سینمایی آن دو همچنین اضافه کرد: به دنبال یک قهرمان بختیاری بودیم و می‌خواستیم شهیدی را انتخاب کنیم که نامش کمتر شناخته‌شده باشد؛ به‌نظرم نیاز بود که چنین قهرمانی به دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها نیز معرفی شود.

از دیگر فیلم‌هایی که در روز دوم جشنواره اکران شد، فیلم «میرو» بود؛ میرو به کارگردانی حسین ریگی در ژانر ملودرام و اجتماعی با اشاره‌ای به زندگی مردم سیستان و بلوچستان در دوران هشت سال دفاع مقدس در روز دوم سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان روی پرده سینما رفت.

میرو داستان زندگی پسری حدوداً ۱۸ ساله در سیستان بلوچستان در دوران جنگ است که راه کسب درآمدش قمار است و به پدر ماهیگیرش قول می‌دهد که دست از قمار بکشد و نان حلال به‌دست آورد. او پس از فوت پدرش در دریا باید خود را به عنوان مرد خانه به مادرش ثابت کند و در این راه تجربیاتی را به‌دست می‌آورد.

سودابه بیضایی، امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی، مهدی دین‌محمدپور، آرزو تاج‌نیا، ایوب افشار، ابوالفضل همراه، احمدرضا غلامی، محمد بصیرپور، عبدالمجید بلوچ‌شارکی، فاطمه شهرکی، مصطفی پرکان، محسن آراهیش، عباس ناروئی و دیانا حوت از هنرمندان این فیلم اجتماعی بودند.

دیالوگ‌ها و قاب‌های حرفه‌ای این اثر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و موجب جذابیت فیلم شد.

فیلم میرو موفق شد مخاطبان را با آداب و رسوم مردم سیستان بلوچستان که زادگاه کارگردان است، آشنا کند و نمونه‌ای از وطن‌پرستی یک نوجوان را به نمایش گذاشت.

خبرنگاران نوجوان: زهرا ناظمی و حنانه دهقانی

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *