آلودگی هوای اصفهان؛ امروز جمعه ۲۹ تیر + وضعیت شاخص کیفی به تفکیک مناطق

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز _جمعه بیست‌ونهم تیر_ در ساعت منتهی به ۱۰:۰۰ صبح با قرار گرفتن بر شاخص ۱۳۹ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، سنجش کیفی هوا در ایستگاه احمدآباد با شاخص ۱۵۵ و خرازی با شاخص ۱۶۴ ناسالم (قرمز)، رودکی با شاخص ۹۸ در موقعیت سالم (زرد) ثبت شده است.

در همین راستا، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان واقع در ولدان با شاخص ۲۱۵ بسیار ناسالم (بنفش)، فرشادی با شاخص ۱۹۳، خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۱۸۵، انقلاب و رهنان با شاخص ۱۵۲، ناسالم (قرمز) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های پارک زمزم با شاخص ۱۱۴، دانشگاه صنعتی با شاخص ۱۳۹، زینبیه با شاخص ۱۱۳، سپاهان شهر با شاخص ۱۰۶، فیض با شاخص ۱۱۴، کاوه با شاخص ۱۲۶، کردآباد با شاخص ۱۲۶، میرزاطاهر با شاخص ۱۴۴ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) ثبت شدند.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه‌های زرین‌شهر و مبارکه، سجزی، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، مبارکه، شاهین‌شهر، کاشان، است.

قابل توجه است که شاخص کیفی هوا در شهرهای کاشان با شاخص ۱۷۵، سجزی با شاخص ۱۷۳، نجف‌آباد با شاخص ۱۵۷ و مبارکه با شاخص ۱۵۱ ناسالم (قرمز)، زرین‌شهر با شاخص ۱۴۹، خمینی‌شهر با شاخص ۱۳۰ و شاهین‌شهر با شاخص ۱۱۳ ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های استانداری اصفهان، پروین، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر، شهر قهجاورستان و دولت‌آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *