آسمان تهران همچنان غبارآلود/ پیش‌بینی بارش باران و کاهش دما از چهارشنبه

|

فهرست مطالب

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان کاهش کیفیت هوا، فعالیت سامانه بارشی در اواخر هفته و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش آرونو ، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی وضعیت جوی استان تهران طی چند روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با پایداری و سکون نسبی جو، ماندگاری هوای سرد و وارونگی دما و با توجه به هشدار آلودگی سطح نارنجی شماره ۸ در بیشتر مناطق استان به‌ویژه مناطق پرتردد شهری و صنعتی غبارآلود همراه با انباشت آلاینده‌ها و به دنبال آن تداوم کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از چهارشنبه شب (۱۴ دی) با آغاز فعالیت سامانه بارشی به‌تدریج شاهد افزایش ابرناکی، وزش باد و در اواخر وقت بارش برف و باران در بیشتر بخش‌های استان به‌ویژه در ارتفاعات و ادامه آن تا پایان هفته خواهیم بود.

در بخش‌های شمالی وارتفاعات تا روز چهارشنبه افزایش نسبی دما و در دیگر نواحی عدم تغییرات محسوس دما سپس با آغاز فعالیت سامانه بارشی به‌تدریج کاهش دما در استان مورد انتظار است.

بر اساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۱۲ دی‌) صاف و غبارآلود و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۱۳ دی‌) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۱۳- درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *