آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۵ خرداد / ترافیک سنگین در محورهای شمالی

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _سه‌شنبه پانزدهم خرداد_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه

ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل انتهای تونل البرز تا انتهای آزادراه

تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است‌.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

تردد روان

محورهای مسدود

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد – طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق – یزد

۳- اسپکه – بمپور

۴- یزد – دربید

۵- رباط پشت بادام – بیاضه

محور دارای انسداد فصلی:

۱- پونل – خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار مجله آرونو با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطق مرزی شمال غرب، استان مرکزی، قم و شمال اصفهان، زنجان و قزوین، شمال استان‌های تهران و البرز، دامنه‌های شمالی البرز واقع در مازندران و شرق گیلان، بعضی نقاط شمال شرق کشور، در مناطق غیر ساحلی نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در نقاطی از همدان و شرق کردستان، جنوب آذربایجان شرقی و جنوب شرق آذربایجان غربی و نقاطی از خراسان رضوی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه بارش در کشور مناطق گسترده‌تری را در بر می‌گیرد و شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال غرب سمنان، ارتفاعات مازندران و شرق گیلان، جنوب آذربایجان شرقی و جنوب شرق آذربایجان غربی، کردستان، همدان، مرکزی، نقاطی از کرمانشاه، مناطقی از اصفهان، یزد و کرمان، مناطقی از خراسان جنوبی، مناطق غیر ساحلی نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده برای روز قبل، در مناطقی از اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، شرق لرستان، مناطقی از چهارمحال و بختیاری و شرق فارس نیز بارش رخ خواهد داد.

وی گفت: طی چهار روز آینده، ریزش تگرگ در بعضی از مناطق مستعد و وزش باد شدید و گرد و خاک همراه با فعالیت سامانه بارشی دور از انتظار نیست؛ همچنین از امروز تا پنجشنبه در شمال شرق، نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، شرق، نواحی مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه تا بعدازظهر امروز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود و از امروز تا چهار روز آینده دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود، اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر وزش باد و احتمال گرد و خاک با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای این منطقه طی پنج روز آینده بین ۴۶ و ۴۷ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

ضیائیان افزود: وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با بیشینه ۳۲ و کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد است که دمای هوای این مرکز استان تا پایان هفته به ۳۴ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *