چه کمک‌هزینه‌هایی باید به بازنشستگان پرداخت شود؟

فهرست مطالب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مجله آرونو، بر اساس ماده 4 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1404، صندوق بازنشستگی کشوری موظف است نسبت به پرداخت کمک‌هزینه‌های مربوط به ازدواج، فوت، درمان و سایر مزایا برای بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی اقدام کند. تأمین منابع این کمک‌ها و هزینه‌ها مطابق با اعتبار تخصیص‌یافته انجام خواهد شد و پرداخت آن مشروط به ضوابط تعیین‌شده است.

طبق ماده 4 این مصوبه، صندوق بازنشستگی کشوری موظف است نسبت به پرداخت کمک‌هزینه عائله‌مندی، اولاد، و عیدی برای بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی که هزینه‌های مذکور توسط سازمان از اعتبار هزینه‌های آنها کسر گردیده باشد، اقدام نماید. سایر هزینه‌های مربوط به بازنشستگان از قبیل کمک‌هزینه ازدواج، کمک‌هزینه فوت، حق بیمه عمر و حوادث توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه پرداخت می‌شود.

سهم دستگاه‌های اجرایی حق بیمه درمان بازنشستگان کشوری (از جمله بازنشستگان مذکور که اشتغال آنان به بخش غیر دولتی و آغاز شده است) توسط دستگاه اجرایی محل خدمت فرد تا زمان استمرار اشتغال آنان پرداخت می‌شود.

تبصره: در مورد بازنشستگان شرکت‌های دولتی، مزایای بازنشستگی مرتبط با پیش‌بینی اعتبار در سر فصل مربوطه از محل منابع داخلی و در سقف اعتبار پیش‌بینی‌شده پرداخت می‌گردد، مگر مواردی که به موجب قانون صندوق بازنشستگی کشوری مربوط قابل پرداخت باشد.

da86d987 daa9d985daa9d987d8b2db8cd986d987d987d8a7db8cdb8c d8a8d8a7db8cd8af d8a8d987 d8a8d8a7d8b2d986d8b4d8b3d8aadaafd8a7 680a433b9e70d

انتهای پیام/

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *