به گزارش خبرگزاری مجله آرونو و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اعظم هارونی در اولین جلسه کارگروه هسته تخصصی مرکزی مدیران مدارس در تراز سند تحول بنیادین استان با اشاره به اینکه در میان زیرنظامهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، راهبری و مدیریت از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: اگر میخواهیم جامعهای را تغییر دهیم باید از مدرسه شروع کنیم.
وی افزود: در شرایط یکسان دو آموزشگاه، بهرهوری مدرسه با مدیر توانمندتر بالاتر از مدرسه دیگر خواهد بود، بنابراین مدیران باید رهبر آموزشی باشند و به تعلیم و تربیت بپردازند، این در حالی است که امروز به کارمند اداری تبدیل شدند و در این راستا، ارتقای مدیریت آموزشگاهی نه فقط یک اولویت بلکه یک ضرورت قطعی است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه مدیریت آموزشگاهی، مسئول طراحی یکی از مهمترین و مؤثرترین تجربیات تربیتی یک نسل است، عنوان کرد: معتقدیم مدیریت آموزشگاهی تأثیر مستقیم بر عدالت آموزشی، کاهش افت تحصیلی، کاهش بازماندگان از تحصیل و پرورش مهارت آینده دارد. اجرای تمام اصلاحات از سند تحول تا برنامه درس ملی به مدیران آموزشگاهی بستگی دارد و دقت در انتخاب مدیر آموزشگاه باید به اندازه رئیس یک دانشگاه باشد.
هارونی با اشاره به ابلاغ برنامه مدرسه تراز سند تحول بنیادین به نواحی و مناطق، خاطرنشان کرد: براساس این برنامه به زودی توانمندسازی و ارتقای صلاحیت حرفهای مدیران مدارس ابتدایی آغاز خواهد شد که امیدواریم شاهد نتایج مثبت آن باشیم.