بیش از ۲۰۰۰ فضای ورزشی طی ۲۴ ماه در کشور ایجاد شد

|

فهرست مطالب

به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، صادق ستاری‌فرد در گردهمایی مدیران کل استان‌ها با بیان اینکه در اجرای طرح شهید طوقانی با محوریت مهارت‌آموزی و آموزش شنا، عملکرد بعضی استان‌ها بسیار خوب بوده است، اظهار کرد: بعضی استان‌ها هنوز عملکرد خود را در سامانه ثبت نکرده‌اند و لازم است تا پایان شهریور به نقطه مطلوب برسند.

وی افزود: در دیگر طرح‌ها نیز عملکردها بیش از حد انتظار بوده و در برخی استان‌ها حتی بیش از صددرصد اهداف تعیین شده محقق شده است. در رشته‌های طناب زنی، تنیس روی میز، دومیدانی و فوتبال برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی دوم، نتایج بسیار خوبی به دست آمده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح پایش آمادگی کودکان گفت: طرح پاک در بعضی استان‌ها بسیار خوب اجرا شده و تاکنون حدود ۸ میلیون دانش‌آموز مورد سنجش قرار گرفته‌اند، داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد که وضعیت آمادگی جسمی دانش‌آموزان در بعضی استان‌ها نگران‌کننده است.

ستاری‌فرد با اشاره به آزمون استخدامی اضافه کرد: از آنجا که موضوع گزینش و احراز صلاحیت‌ها متفاوت از موضوعات آموزشی است مهم‌ترین برنامه‌ای که باید اتخاذ شود در بخش انتخاب ارزیاب‌هاست، در جذب کیفیت بخشی دنبال نیروی متعهد هستیم و بین تعهد و تخصص اولویت با نیروی متعهد است و انتظار می‌رود که نتایج خوبی به دست آید، همچنین توانمندسازی معلمان تربیت بدنی از اولویت‌های است و برنامه‌های ویژه‌ای برای این منظور در نظر گرفته‌ایم.

وی عنوان کرد: در حوزه کانون‌های فوق برنامه تربیت بدنی، امیدواریم بتوانیم کانون‌های درون مدرسه‌ای را تقویت کنیم، تأمین تجهیزات ورزشی با اعتبار ۴۶۰ میلیارد تومان در هفته اول مهر در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و خواهشمندیم این تأمین تجهیزات ورزشی به اطاله زمان منجر نشود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بهسازی فضاهای ورزشی و بهداشتی نیز در دستور کار قرار دارد و در قانون بودجه ردیف مستقلی به نام بهداشت مدارس پیش‌بینی شده است، همچنین برنامه مهارت‌آموزی که در گذشته آن را به صورت آزمایشی انجام دادیم برای تمام پایه‌ها از مهر آغاز خواهد شد.

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *