ویدئو وال سه بعدی چیست و چگونه کار می کند؟
استفاده از دیوارهای ویدئویی ال ای دی سه بعدی در محوطه های بیرونی مانند سایر ساختمان ها برای تبلیغات و برندسازی چیز جدیدی و منحصر به فرد نیست.
اخیراً صنعت فناوری سه بعدی با مفهوم جدید خود جایگاه ویژه ای برای ارائه افکت های سه بعدی با نمایشگرهای LED، بدون استفاده از عینک پیدا کرده است. صفحه نمایش ال ای دی سه بعدی جلوه ای واقعی به مخاطب می دهد که از تصویر ثابت در LED های سنتی چشمگیرتر و زیباتر است و آن را به جایگاه مهمی در فناوری نمایش تبدیل می کند.
ویدئو وال سه بعدی چیست؟
وقتی برای تماشای فیلم های سه بعدی به سینما می رویم، معمولا از عینک های مخصوص سه بعدی استفاده می کنیم تا جلوه سه بعدی واقعی را ببینیم. صفحه نمایش ال ای دی سه بعدی قابلیتی است که به بینندگان اجازه می دهد با چشمان بسته از یک تجربه واقعی سه بعدی لذت ببرند.
مانند چراغ های LED سنتی، این صفحه نمایش اغلب در نمای ساختمان ها و نمای بیرونی نصب می شود تا عابران را برای تماشای تبلیغات سه بعدی یا اطلاعات محصولات جذب کند و تاثیر عمیقی بر جای بگذارد.
اخیراً تعداد زیادی از صاحبان برندها منتظر تأثیر غیرمنتظره تبلیغات ویدئو وال LED به عنوان یک روش جدید هستند. به عنوان مثال، سازنده ساعت سوئیسی IWC Schaffhausen جزئیات ساعت سه بعدی را بر روی صفحه نمایش LED سه بعدی روی صفحه نمایش Piccadilly در مرکز لندن ارائه کرد.
در چنگدو، چین، یک سفینه فضایی غول پیکر از طریق یک ویدئووال LED سه بعدی عبور کرد و روزاموند پایک، بازیگر، محتوای سه بعدی را برای تبلیغ مجموعه چرخ زمان در پاریس، نیویورک، مادرید و توکیو فیلمبرداری کرد. همه اینها علاقه را برانگیخت. و آنها بحث گسترده ای را در شبکه های اجتماعی ایجاد کردند.
صدای دیوار ویدئویی LED سه بعدی به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا شاهد پیشرفت های نوآورانه در فناوری نمایشگر و تاثیر بصری با کیفیت بالا باشند که نه تنها نمایانگر آینده روشن نمایشگرهای تبلیغاتی است، بلکه نوآوری بزرگی در ترکیب هنر و فناوری مدرن است.
ویدئو وال سه بعدی چگونه کار می کند؟
چگونه این نمایشگر سه بعدی تصاویر واقعی را بدون کمک عینک سه بعدی نمایش می دهد؟ ویدئو وال سه بعدی LED در واقع ترکیبی از فناوری دیجیتال سه بعدی و نمایشگر LED انعطافپذیر سنتی برای تولید تصاویر سه بعدی است.
مردم می توانند از تماشای تصاویر سه بعدی یا فیلم های بدون عینک لذت ببرند زیرا نمایشگر LED سه بعدی عمق تصاویر را نشان می دهد به طوری که چشم انسان دچار خطای دیدن تصویر دو بعدی به عنوان یک تصویر سه بعدی می شود.
ما با سه حس فضا به دنیا می آییم، وقتی چشمان ما یک شی را می بینند، به دلیل فاصله کم بین چشم ها، دو تصویر کوچک متفاوت ظاهر می شوند که به مغز کمک می کند تا نقطه اتصال بین اشیا را محاسبه کند و در نتیجه ایجاد کند. . سه بعدی
عینک های سه بعدی نیز از همان اصل تقسیم تصاویر و پرتاب آنها به چپ و راست بیننده برای ایجاد افکت سه بعدی استفاده می کنند.
صفحه نمایش ال ای دی سه بعدی یک صفحه نمایش ال ای دی تاشو است که می تواند تا 90 درجه بچرخد و دو تصویر گرفته شده از زوایای مختلف را در یک لنز نمایش دهد. وقتی با چشم چپ و راست به این تصاویر نگاه می کنیم، اختلاف دید (پارالاکس) رخ می دهد و در نتیجه عمقی که در فناوری سه بعدی دیده می شود ایجاد می شود.
بزرگترین تفاوت آن با نمایشگر دو بعدی ایجاد جلوه ای سه بعدی با ساختار ویژه فناوری دیجیتال و دیدن و نمایش آن بدون عینک مانند روی بیلبورد است.
همچنین با افزایش انتظارات مصرف کنندگان نسبت به نمایشگر LED سه بعدی و تاثیر تبلیغاتی که برای برندها به ارمغان می آورد، این نمایشگر به شدت مورد پسند بینندگان و صاحبان برند قرار می گیرد.
مزایای دیوار ویدئویی سه بعدی نسبت به نمایشگر LED سنتی در فضای باز
از آنجایی که نمایشگرهای ال ای دی سه بعدی از نظر تجاری بیشتر از نمایشگرهای تبلیغاتی سنتی در فضای باز در آینده قابل استفاده هستند، مصرف کنندگان و صاحبان برندها علاقه بیشتری به نمایشگرهای سه بعدی نشان می دهند.
ویدئو وال های تبلیغاتی سه بعدی در فضای باز به دلیل اندازه بزرگ، تراکم پیکسلی بالا و عدم وجود عناصر فیزیکی، تصویر سه بعدی واقعی تر و متقاعد کننده تری نسبت به تصویر دو بعدی ارائه می دهند.
به همین دلیل است که تصاویر و محصولات تبلیغاتی شما به صورت واقعی بر روی یک دیوار ویدیویی سه بعدی ظاهر می شوند. علاوه بر این، تصاویر سه بعدی تجربه بصری جدیدی را برای بینندگان به ارمغان می آورد که مشتریان را تشویق می کند تا زمان بیشتری را صرف تماشای محصولات کنند، حتی اگر این فناوری در تصاویر دو بعدی یافت نمی شود.
فناوری سه بعدی به محتوای شما عمق می بخشد. و تبلیغات خود را موثرتر کنید. نه تنها نام تجاری خود را به صورت عمومی تبلیغ کنید. بلکه باعث افزایش تعداد مشتریان وفادار می شود. و فرصت های بیشتری برای برند تجاری خود ایجاد کنید.
الزامات فنی برای نمایشگرهای LED سه بعدی
در مقایسه با نمایشگرهای LED سنتی، نمایشگرهای LED سه بعدی نیازهای بالاتری برای پیکربندی نرم افزاری و سخت افزاری دارند تا بهترین جلوه نمایش سه بعدی را برای چشم غیر مسلح ارائه دهند.
از نظر سخت افزاری، ارائه افکت های سه بعدی برای صفحه های مسطح ال ای دی معمولی دشوار است، زیرا تصاویر نمایش داده شده نمی توانند از طریق ساختار نوری وارد چشم انسان شوند و باعث تفاوت های بصری شوند.
بنابراین، یک نمایشگر LED سه بعدی نیاز به یک صفحه نمایش LED انعطافپذیر دارد که می تواند در زاویه راست 90 درجه یا در یک آرایه دایره ای نصب شود. علاوه بر این، فناوری نمایش سه بعدی توجه بیشتری به جزئیات تصویر با چشم غیرمسلح دارد.
برای دستیابی به نتایج بهتر نمایشگر، دستگاه های نمایشگر باید کنتراست بهتر و محدوده دینامیکی بالایی داشته باشند، بنابراین نمایشگر LED در فضای باز که برای فناوری نمایش سه بعدی استفاده می شود باید روشنایی بالا و نرخ تازه سازی بالایی داشته باشد.
از نظر نرم افزاری، نمایشگر تبلیغات سه بعدی در فضای باز باید از کدگذاری ویدیوی HD و عمق رنگ بالا پشتیبانی کند و با نرم افزارهای چندگانه واردات و پخش ویدیو سازگار باشد.
صفحه نمایش LED سه بعدی از فناوری نمایش دو بعدی سنتی پیشی گرفته و تجربه بصری جدیدی را ایجاد می کند که توجه مخاطب را به خود جلب می کند. این یک راه روشن برای نمایش تبلیغات در فضای باز و یکی از بهترین راه حل ها برای تبلیغ برند و تبلیغات نمایشی است.