به گزارش خبرگزاری مجله آرونو، حامد عجبی امروز _ چهارشنبه شانزدهم مهر_ در یکصدونودوچهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه نتایج نهایی هنوز بهصورت رسمی از سوی وزارت آموزشوپرورش ابلاغ نشده است، اظهار کرد: آمارهای موجود نشان میدهد جایگاه استان در میان پنج استان نخست کشور تثبیت شده است و نتایج امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ نشان میدهد استان اصفهان در شاخص برابری آموزشی، کیفیت برگزاری امتحانات و عملکرد تحصیلی دانشآموزان در جمع پنج استان برتر کشور قرار دارد.
وی با اشاره به پیگیری جدی ارتقای کیفیت برگزاری امتحانات نهایی و هدایت تحصیلی هدفمند دانشآموزان در استان افزود: بر اساس سیاستهای ابلاغی وزارت آموزشوپرورش، سهم نمرات پایه یازدهم در کنکور سال آینده شش درصد و نمرات پایه دوازدهم ۴۰ درصد تأثیر قطعی خواهد داشت؛ از اینرو توجه ویژه به فرایند ارزشیابی مستمر دانشآموزان اهمیت زیادی دارد.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان با بیان اینکه شاخص برابری آموزشی یکی از معیارهای کلیدی سنجش کیفیت نظام آموزشی است، گفت: هرچه عدد این شاخص کوچکتر باشد، نشاندهنده یکدستی بیشتر دانشآموزان از نظر سطح آموزشی و عملکرد کیفیتر مدارس است. بررسی دادههای پنجساله اخیر نشان میدهد مناطق آموزشی استان اصفهان از همبستگی بالایی میان ارتقای کیفیت آموزش و شاخص برابری برخوردارند و شهرستانهایی که میانگین برابری آموزشی پایینتری دارند، در امتحانات نهایی نتایج مطلوبتری کسب کردهاند.
عجبی هدایت نادرست دانشآموزان ضعیف به رشته علوم انسانی را از عوامل افت میانگین نمرات شاخه نظری دانست و گفت: دانشآموزان باید بر اساس استعداد، علاقه و توانایی واقعی هدایت شوند تا ضمن موفقیت تحصیلی، از افت تحصیلی و ترک تحصیل آنها جلوگیری شود.
وی با اشاره به راهاندازی پایگاههای دائمی مطالعاتی در مدارس بهعنوان یکی از ابتکارات استان تصریح کرد: در این پایگاهها دانشآموزان میتوانند در فضایی امن و مناسب برای امتحانات نهایی و کنکور آماده شوند. تاکنون بیش از ۷ هزار کلاس و همایش آمادگی کنکور و امتحانات نهایی در مناطق مختلف استان برگزار شده است.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان بهعنوان ویترین آموزش کشور موظف است با استفاده از همه ظرفیتهای انسانی، تجهیزاتی و علمی، جایگاه خود را در میان استانهای برتر حفظ کند، بر همین اساس تقویت رشتههای فنی و کاردانش، حمایت از مدارس مناطق کمبرخوردار و تقدیر از معلمان برتر، از مهمترین اولویتهای آموزش متوسطه استان در سال تحصیلی جدید است.






