بهره‌برداری بیش از ۲۰۰۰ واحد آموزشی خیرساز در کشور/ توسعه عدالت آموزشی نیازمند برنامه‌ریزی

فهرست مطالب

به گزارش خبرنگار مجله آرونو، مصطفی آذرکیش امروز _چهارشنبه شانزدهم مهر_ در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: آموزش باکیفیت تنها به یک عامل وابسته نیست و مجموعه‌ای از عوامل درونی و بیرونی از جمله توانمندی معلمان، امکانات مدارس، سرانه ورزشی، تراکم کلاس‌ها و شیوه مدیریت آموزشی بر آن اثرگذار است.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی عملیاتی متناسب با شرایط هر منطقه برای تحقق عدالت آموزشی در سراسر کشور افزود: در ماده یک قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش به‌طور شفاف بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و منابع برای توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی تأکید شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور بر سه اصل عدالت، مشارکت بین‌بخشی و بهره‌گیری از تکنولوژی تصریح کرد: این رویکرد، نگرش نوینی را وارد مدیریت آموزش کشور کرده است. در این راستا، استانداران به‌عنوان هماهنگ‌کنندگان اصلی روابط بین‌بخشی نقش مهمی در ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت دارند.

آذرکیش از تعیین ۲۱ شاخص برای ارتقای نظام آموزشی کشور در جدول شاخص‌های کمی برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: ارتقای اثربخشی آموزش در دوره دوم متوسطه یکی از مهم‌ترین این شاخص‌هاست و تغییر کارکرد امتحانات نهایی و سنجش میزان دستیابی به اهداف درسی در همین راستا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد دانش‌آموزان کشور از مسیر کنکور وارد دانشگاه می‌شوند، عنوان کرد: بر این اساس، تقویت کیفیت آموزش عمومی و مهارت‌های دانش‌آموزان امری ضروری است تا همه آنان، صرف‌نظر از شیوه ورود به دانشگاه، از آموزش اثربخش برخوردار باشند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت خیران در ساخت بیش از ۷۷۰۰ واحد آموزشی در سراسر کشور، افزود: تاکنون ۲۴۰۰ واحد از این مدارس آماده بهره‌برداری است. سند تحول بنیادین نیز مدرسه را نقطه اتکای دولت و ملت در مسیر رشد و تعالی کشور می‌داند و تحقق آن بدون مشارکت همه ارکان ممکن نیست.

وی تأکید کرد: ارتقای کیفیت آموزش نیازمند توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس است. در همین راستا، طرح «مدرسه تراز صنعت» و برنامه‌های توانمندسازی حرفه‌ای معلمان در قالب شبکه ملی یادگیری معلمان در حال اجراست که استان اصفهان در هر دو بخش پیشگام است.

آذرکیش با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی و فنی در تحول آموزش متوسطه گفت: بیش از ۶۵۰ مرکز فنی‌وحرفه‌ای دولتی در اختیار هنرستان‌ها قرار گرفته است تا با تقویت ارتباط میان آموزش و بازار کار، دانش‌آموزان با مهارت‌های مورد نیاز جامعه وارد بازار شوند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش حضوری در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: مدرسه تنها محل آموزش درسی نیست، بلکه مرکز تربیت اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان است. امسال بیش از ۱۴ نهاد و دستگاه اجرایی از جمله ثبت‌احوال، دادگستری، مخابرات و سازمان بهزیستی، در قالب سامانه شهید محمود با همکاری آموزش و پرورش مأموریت دارند دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی و به چرخه آموزش بازگردانند.

مرتبط نوشته ها

فال حافظ

استخاره آنلاین با قرآن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿۳﴾ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

سه مرتبه سوره اخلاص را بخوانید و دکمه بعدی را کلیک کنید.

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *