۱۵ نامزد اولیه اسکار بین‌المللی معرفی شدند

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست کوتاه نامزدهای چند شاخه از جمله جایزه بهترین فیلم بین‌المللی سال را در حالی اعلام کرد که نماینده سینمای ایران از رسیدن به جمع ۱۵ نامزد اولیه بازماند.

به گزارش آرونو و به نقل از اسکرین، بر این اساس آرژانتین (آرژانتین، ۱۹۸۵)، اتریش (کورساژ)، بلژیک (نزدیک)، کامبوج (بازگشت به سئول)، دانمارک (عنکبوت مقدس)، فرانسه (سنت عمر)، آلمان (همه چیز آرام در جبهه غرب)، هند (آخرین نمایش فیلم)، ایرلند (دختر آرام)، مکزیک (باردو)، وقایع‌نگاری اشتباه مشتی حقیقت (مکزیک)، مراکش (کفتان آبی)، پاکستان (جویلند)، لهستان (EO)، کره جنوبی( تصمیم به ترک کردن) و سوئد (توطئه قاهره)؛ ۱۵ فیلمی هستند که در فهرست کوتاه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ قرار گرفته‌اند و برای رسیدن به فهریت پنج نامزد نهایی رقابت خواهند کرد. 

امسال در مجموع ۹۲ فیلم از کشورهای مختلف واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ شده‌ بودند و سینمای ایران نیز فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی را به آکادمی اسکار معرفی کرده بود که از رسیدن به فهرست ۱۵ نامزد اولیه این شاخه بازماند. 

در شاخه بهترین مستند بلند نیز ۱۵ مستند شامل «همه زیبایی و خونریزی»، «همه آنچه نفس می‌کشد»،‌ «تبر بد»، «فرزندان مه»، «نسل»، «آتش عشق»، «هاللویا: لئونارد کوهن، یک سفر، یک آهنگ»، «نامه‌های پنهان»، «خانه‌ای ساخته شده از تراشه‌ها»، «خانواده جین»، «آخرین پرواز به خانه»، «رویای ماه»، «ناوالنی»، «رتروگراد» و «قلمرو» به فهرست نامزدهای اولیه راه یافتند. 

فهرست نامزدهای نهایی اسکار روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند و مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *