گلایه چمران از سلب مسئولیت تعیین عوارض از شوراهای شهر

فهرست مطالب

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجلس شورای اسلامی، مسئولیت تعیین عوارض را از شوراها گرفته و به وزارت کشور سپرده است و این سلب اختیارات شوراهاست. 

به گزارش آرونو ، مهدی چمران در ادامه تذکر سید احمد علوی در خصوص مصوبات اخیر مجلس نسبت به سلب برخی اختیارات شوراها گفت: مسئولیت مدیریت شهرها به عهده شوراها است اما طی قانونی که هفته گذشته توسط مجلس تصویب شد، بخشی از مسئولیت و وظیفه شورا از شوراها سلب شده و به وزارت کشور داده شد. 

مهدی چمران ادامه داد: پیش از این شوراها می توانستند عوارض را تصویب و اجرایی کنند که با توجه به تفاوت های شهرها و عوارض ایشان به خوبی توان رسیدگی به این کار را داشتند. اما متاسفانه مجلس شورای اسلامی این مسئولیت را به وزارت کشور سپرده است و لذا شوراها باید عوارض را قبل از پایان سال با تایید شورای عالی استان ها به وزارت کشور اعلام کنند و وزارت کشور آن را تصویب و ابلاغ کند و این گرفتن اختیارات شوراها است.

وی افزود: همچنین یکی از کمیسیون های مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده است که حسابرسی را هم از شوراها گرفته و به عهده سازمان حسابرسی بگذارند و شهرداری ها توسط سازمان حسابرسی، مورد بررسی قرار بگیرند و این به ضرر شوراهاست.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *