گفتمان سازی و شناسایی نخبگان از اهداف برگزاری جشنواره‌های شهری پایتخت

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: تولید علم و ایده پردازی، گفتمان سازی و شناسایی نخبگان از اهداف برگزاری جشنواره‌های مدیریت شهری پایتخت است.

به گزارش آرونو ، عطاالله رفیعی در آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و نهمین جشنواره آموزش و پژوهش در مدیریت شهری و روستایی با اشاره به اهمیت موضوع علم و دانش گفت: پیوند علم با نظام حکمرانی موضوع بسیار مهمی است و این در شرایطی است که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های متعدد به ظرفیت علم و دانش و توجه به آن اشاره کرده اند.

وی افزود: تولید علم و ایده پردازی، گفتمان سازی و شناسایی نخبگان از اهداف برگزاری جشنواره‌های مدیریت شهری است. در حقیقت این جشنواره‌ها فرصتی است که می‌توانیم نخبگان را در سطح کشور شناسایی و از ظرفیت‌های آنها در نظام حکمرانی بهره بگیریم.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برای شبکه سازی نخبگان ادامه داد: امیدواریم در سال آینده و در قالب جشنواره جدید بتوانیم این شبکه را راه اندازی کنیم تا اثرات آن را در نظام حکمرانی مشاهده کنیم. باید از ظرفیت علم و دانش در نظام حکمرانی استفاده کاملی صورت بگیرد. قطعا پژوهش به صورت خام نمی‌تواند مورد استفاده باشد و باید سیاستگذاران و مدیران از این پژوهش‌ها در نظام حکمرانی استفاده کنند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به چهاردهمین دوره جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری، گفت: این جشنواره در محورهای توسعه مدیریت و حکمرانی شهری، خدمات شهری، شهرسازی، ایمنی و مدیریت بحران، اجتماعی و فرهنگی، مالی و اقتصادی، مدیریت توسعه روستایی و سکونتگاه‌های غیر رسمی، امور زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک و در نهایت نوآوری شهری و هوشمندسازی برگزار شده است. این جشنواره دو محور ویژه شهرهای دانش محور و کارآفرین و تمدن اسلامی ایرانی و عدالت شهری را نیز در بر گرفته است.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌ها جهت برگزاری این دوره از جشنواره افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شورای عالی استان‌ها، شورای شهر تهران و دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند. همچنین در جشنواره امسال بیش از ۲۰۰۰ اثر علمی به دبیرخانه ارسال شده که در فرآیند داوری‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: ۱۰۴۸ مقاله، ۲۷۷ کتاب، ۳۴۸ طرح پژوهشی، ۳۳۹ ایده خلاقانه به دبیرخانه این دوره جشنواره ارسال شده است که به نفرات برتر در این جشنواره جوایزی اهداء خواهد شد و از پژوهش‌های برتر در مدیریت شهری استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *