گزارشی از آزمون دوره ۷ ماهه فیلم سازی انجمن سینمای جوان

آزمون شرکت در دوره ۷ ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران، روز گذشته ۲۷ آبان با حضور ۱۴۹۰ داوطلب در دفاتر انجمن برگزار شد و برخی از دفاتر که شامل طرح آموزش رایگان فیلم‌سازی هستند، تا پنجشنبه ۳ آذر مهلت مجدد ثبت نام دارند.

به گزارش آرونو به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، آزمون دوره ۷ ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران صبح روز گذشته جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزار شد و طبق آمار، ۱۴۹۰ داوطلب در آن شرکت کردند.

دفتر انجمن سینمای جوانان تهران که بیشترین آمار نام‌نویسی برای دوره ۷ ماهه فیلم‌سازی را داشته است، روز گذشته با حضور ۵۷۰ شرکت کننده در دبیرستان ماندگار البرز این آزمون را برگزار کرد که در مقایسه با دوره قبلی خود که در سال ۹۸ برگزار شده بود، با رشد ۵/۲ برابری داوطلبانی که در آزمون شرکت کردند، همراه شد.

همچنین ۹۲۰ داوطلب در دیگر دفاتر انجمن سینمای جوانان هم روز گذشته آزمون را برگزار کردند.

این آزمون در ۱۳ دفتر انجمن سینمای جوانان ایران هم که طبق اعلام محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، به منظور کشف استعدادهای نوظهور ، تقویت عدالت فرهنگی و گسترش جریان فیلم‌سازی، مشمول طرح آموزش رایگان فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران قرار گرفته‌اند، با یک هفته فرصت بیشتر برای ثبت‌نام تا پنجشنبه ۳ آذر تمدید شد و آزمون این دفاتر جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، سمنان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان، شامل این طرح آموزشی هستند.

آزمون فیلم‌سازی بعد از سه سال با استقبال داوطلبان برگزار شد

مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران هم در حاشیه برگزاری آزمون دوره ۷ ماهه فیلم‌سازی در دبیرستان ماندگار البرز، درباره این آزمون و دوره آموزشی مطرح کرد: خوشحالیم که بعد از سال ۱۳۹۸ که آخرین آزمون دوره ۷ ماهه آزمون فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان برگزار شد، امسال بعد از چند سال وقفه دوباره توانستیم این آزمون را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه استقبال از این دوره آموزشی، با توجه به محدودیت‌هایی که در فضای مجازی وجود داشت، بالاتر از تصور بود، ادامه داد: نزدیک بودن زمان برگزاری آزمون با سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که بعد از دو سال به صورت حضور برگزار شد و تمام ستاد مرکزی و بدنه انجمن سینمای جوانان ایران را درگیر خودش کرده بود، باعث نشد این دوره از آزمون فیلم‌سازی را تحت تاثیر قرار دهد و آزمون با کیفیت و استقبال علاقه‌مندان به سینما برگزار شد.

آذرپندار درباره آزمون فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان عنوان کرد: اشتیاق جوانان و علاقه‌مندان به سینما، به آزمون فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان به عنوان فراگیرترین مدرسه فیلم‌سازی سینمایی ایران بسیار با ارزش است و این ظرفیت قابل توجهی است که باید آن را حفظ کرد و برای پیشرفت و تکامل آن برنامه‌ریزی و تلاش انجام داد؛ البته در حوزه تجهیزات و همچنین در حوزه اساتید و امکانات، تحولاتی صورت گرفته است تا خروجی‌های باکیفیت‌تر و بادانش‌تری از این دوره فارغ‌التحصیل شوند و در نتیجه آموزش در دوره‌های فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران، کیفی‌تر از گذشته صورت بگیرد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران افزود: با اطمینان می‌گویم که اغلب دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران، با استقبال دو یا سه برابری داوطلبان همراه بود و همین استقبال نشان می‌دهد که کیفیت آموزش در انجمن سینمای جوانان ایران، در آموزشگاه‌های دیگر کمتر دیده می‌شود؛ همچنین کسانی که در این دوره پذیرفته می‌شوند، قطعا قدر این فرصت را می‌دانند.

وی با اشاره به ابلاغ سازمان سینمایی برای رایگان کردن آموزش در ۱۰ استان کشور که در جهت عدالت آموزشی و فرهنگی انجام می‌شود، توضیح داد: همه تلاش ما در انجمن سینمای جوانان و سازمان سینمایی این است که، کسی به دلیل کمبود امکانات و منابع، از فیلم‌سازی و آموزش این حرفه جا نماند و از این مساله محروم نشود.

تقویت روحیه کار گروهی در روند آموزش فیلم‌سازی

آذرپندار درباره ویژگی‌های این دوره آموزشی مطرح کرد: آموزش در انجمن سینمای جوانان، بیشتر به صورت عملی است تا آموزش مسائل نظری و تئوری؛ یعنی شرط موفقیت در این دوره آموزشی، فعال بودن هنرجوها در روند هفت ماهه آموزش است تا بیشتر درگیر محتواهای آموزشی شوند. همچنین تمرین فعالیت گروهی در این دوره آموزشی یکی دیگر از شاخصه‌های آن است که در نتیجه این دوره، اعضای یک کلاس آموزشی، بارها برای ساخت و تولید این فیلم‌کوتاه با یکدیگر همکاری می‌کنند تا در کنار آموزش فردی، سواد آموزش گروهی هم به آن‌ها آموزش داده شود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در پایان با اشاره به اینکه هنرجوهای این دوره آموزشی به دلیل فراگیری کار گروهی در روند آموزش، فیلم‌سازان موفق‌تری خواهندبود، عنوان کرد: هزینه تولید فیلم کوتاه در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است و زمانی که فیلم‌سازان جوان با همکاری هم‌کلاسی‌های خود در دوره ۷ ماهه اقدام به ساخت فیلم کوتاه می‌کنند، روند با کیفیت‌تر و ارزان‌تری را طی می‌کنند، زیرا این همکاری کاملا حرفه‌ای و البته متقابل خواهد بود و شناخت هنرجوها در مقایسه با نوع نگاه یکدیگر به سینما، نزدیک‌تر و یا قابل لمس‌تر است که در نتیجه آثار با کیفیت‌تر و البته بیشتری تولید می‌شود.

انتهای پیام 

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *