پیگیری مطالبات شهرداری‌ها از دولت/ رونمایی از سایت مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور

فهرست مطالب

دبیر مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور از پیگیری مطالبات شهرداری‌ها از دولت خبر داد و گفت: سایت مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور با هدف اطلاع‌رسانی روشن و دقیق کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش آرونو ، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در یکصد و سیزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: تمام مشکلات هر کلانشهر باید با تلاش و کوشش شهردار همراه با هم‌اندیشی کلانشهرهای دیگر مرتفع شود.

وی با اشاره به عملکرد ایثارگران و رزمندگان کشور در طول دفاع مقدس به مناسبت آزادی آزادگان سرافراز کشور گفت:‌ زمانی که ما به همراه شهید چمران در جنگ با عراق شرکت داشتیم و شهردار تهران که در آن زمان نوجوان بود همراه ما بودند تعدادی از عراقی‌ها را وقتی اسیر کردیم برای آن‌ها آب آوردیم و با آن‌ها با روی خوش برخورد کردیم که موجب تعجب آن‌ها شده بود.

چمران ادامه داد:‌ در آن جمع یک اسیر عراقی بود که آب به وی نرسید. یکی از افسران ما که اتفاقا در قمقمه‌اش آب نبود و تنها مقداری یخ در این قمقمه بود یخ‌ها را در دهان این افسر عراقی گذاشت که موجب دگرگونی این افسر عراقی شد. مقداری پول و ساعت طلا در جیبش بود که به افسر ما اشاره کرد که آن‌ها را از جیب‌اش بردارد اما افسر ما با بوسیدن پیشانی این افسر عراقی پول و ساعت را به او پس داد و گفت ما برای ساعت طلا و پول به جنگ نیامده بودیم. این گونه بود که ما در جنگ پیروز بودیم چرا که تفکر ما جنگ و خونریزی نبود.

وی ادامه داد:‌ علت این خاطره‌گویی این بود که هر گاه ما در زمان جنگ زندگی، مسئولیت و… راه درست و مستقیم را به همراه ایمان و توکل به خدا پیش ببریم قطعا موفق و پیروز خواهیم شد.

به گزارش آرونو ، در ادامه این جلسه متولیان دبیر مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در تشریح فعالیت هشت ماهه این مجمع نیز گفت:‌ مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران ۱۰ کمیسیون متناظر با معاونت‌های شهرداری‌ها دارد که شامل کمیسیون مالی و اقتصاد شهری، شهرسازی و معماری، خدمات شهری، فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، فاوا و شهرهوشمند، حقوقی، پیشگیری و مدیریت بحران ، برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: هر کمیسیون پنج تا شش کمیته به عنوان زیرمجموعه خود دارد که از این میان مسئولیت ۱۳ کمیته با تهران، ۷ کمیته با مشهد، ۶ کمیته اصفهان،۶  کمیته شیراز، ۴ کمیته تبریز، ۳ کمیته قم، ۳ کمیته همدان، یک کمیته کرج، یک کمیته اردبیل، یک کمیته قزوین و یک کمیته نیز کرمانشاه بر عهده دارد. تعداد جلسات کمیته‌ها و کمیسیون‌ها در مدیریت شهری جدید ۱۸ جلسه حضوری و ۹ جلسه مجازی برای کمیسیون‌ها، ۱۲ جلسه حضوری و ۹۵ جلسه مجازی برای کمیته‌ها بوده است. به این ترتیب در مجموع ۳۰ جلسه حضوری و ۱۰۴ جلسه مجازی برگزار شده است.

پیگیری یکپارچه سازی سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان

پیگیری مطالبات شهرداری‌ها از دولت و محل جرایم رانندگی

دبیر مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در تشریح مهمترین مسائل مورد بررسی مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور به پیگیری مطالبات شهرداری‌ها از دولت و محل جرایم رانندگی، ماده ۲۳ اشاره کرد و افزود: در این راستا جلساتی با دولت، سازمان برنامه و بودجه و مجلس داشته‌ایم. وعده‌هایی گرفتیم و تا حصول نتیجه این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. همچنین یکپارچه سازی سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان در حال پیگیری است تا سیستم یکپارچه شهروندی را برقرار کنیم. از سوی دیگر قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را داریم که در تهیه آیین‌نامه‌های آن با سازمان شهرداری‌ها و دولت همکاری داریم. خوشبختانه ارتباط خوبی میان مجلس و دولت برای قانون استخدامی شهرداری‌ها برقرار شده است.

ثبت نیاز کلانشهرها به اتوبوس در سامانه متمرکز حمل و نقل

تأمین ۸۰ درصد مبلغ اتوبوس‌های خریداری شده شهرداری‌ها توسط وزارت کشور

متولیان ادامه داد: جلسه‌ای نیز با حضور قضات دیوان عدالت اداری داشتیم تا مشکلاتی که میان دیوان و شهرداری‌ها وجود دارد مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد. در این جلسه به راهکارهای بسیار خوبی رسیدیم. مثلا در مورد استخدام ایثارگران با هماهنگی که انجام شد مقرر شد وحدت رویه‌ای در دیوان برای این حوزه برقرار شود. همچنین در حوزه حمل و نقل سامانه متمرکز در حال راه‌اندازی است تا نیاز کلانشهرها به اتوبوس در آن ثبت شود و خریدها از شرکت‌های مختلف به صورت متمرکز پیگیری شود. وزارت کشور نیز اعلام کرده هر شهرداری که برای خرید اتوبوس اقدام کند ۸۰ درصد مبلغ اتوبوس‌ها را وزارت کشور تأمین می‌کند.

پیگیری جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور

وی تأکید کرد: در حوزه محیط زیست و جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور پیگیری‌هایی انجام شده، البته نیاز به همکاری همه شهرها داریم و امیدواریم با شکل‌گیری این همکاری به نتایج خوبی برسیم چرا که وزارت کشور منتظر جمع‌بندی مجمع در این خصوص است. در حال حاضر نتیجه‌گیری بر موضوع مردمی‌سازی با روشی که وزارت کشور و سازمان دامپزشکی اعلام کرده، بوده است.

به گزارش آرونو ، در پایان بخش اول نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور از سایت این مجمع با حضور شهردار تهران رونمایی شد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *