پیشرفت ۴۶ درصدی ایمن سازی گود برج میلاد/ ارزیابی ایمنی ۵۲۲ ساختمان مهم و بلندمرتبه تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از پیشرفت ۴۶ درصدی ایمن سازی گود برج میلاد خبر داد و گفت: ۲۲ تیم در مناطق ۲۲ گانه تهران حضور دارند و هر روز چند ساختمان را از تمام ابعاد ارزیابی می‌کنند که تا کنون ۵۲۲ ساختمان مهم و بلندمرتبه بررسی شده است.

به گزارش آرونو ، علی نصیری در یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که به عنوان مهمان ویژه حضور پیدا کرده بود با اشاره به موضوع تهیه سند کالبدی در قرارگاه ایمنی شهر تهران، گفت: در دوران جدید مدیریت شهری تغییر ریلی در حوزه ایمنی صورت گرفته است. در این دوره سند ایمنی کالبدی در قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهیه شده و تمام شئون ایمنی در سطح شهر از جمله بافت‌ها، معابر، مترو، بزرگراه‌ها، ساختمان‌ها و دیگر بخش‌ها در این سند پیش بینی شده است.

پیشرفت ۴۶ درصدی ایمن سازی گود برج میلاد

وی افزود: از بین گودهای پر خطر تحت مالکیت شهرداری تهران نیز برای رفع خطر گود برج میلاد ستادی تشکیل شد و از محل اعتبارات در اختیار شهردار تهران، ایمن سازی این گود آغاز و در حال حاضر به پیشرفت ۴۶ درصدی رسیده و در حال ایمن سازی این گود هستیم.

نصیری ادامه داد: تهران با سیل، زلزله، فرونشست، آتش سوزی، تصادفات، مسائل بیولوژیک و تغییرات آب و هوایی مواجه است. ۵۶ درصد کارکنان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تحصیلات عالیه دارند و در این دوره مدیریت شهری تلاش کرده‌ایم این سازمان محلی برای مدیریت ریسک در شهر تهران باشد.

وی تاکید کرد: سازمان مدیریت بحران شهر تهران اشراف نظارتی و سیاستگذاری بر ۱۰۰ دستگاه در شهرداری دارد. در ایام کرونا با حمایت شورای شهر تهران با ایجاد ۸۲ مرکز واکسیناسیون شبانه روزی و خودرویی و راه اندازی اتوبوس‌های زندگی و همچنین بهره گیری از سامانه ۱۳۷ برای خدمت رسانی به سالمندان و معلولان، بار کرونا را از دوش دولت برداشتیم و به جایی رسیدیم که حالا آمار کرونا به صفر رسیده است.

بررسی و ارزیابی ایمنی ۵۲۲ ساختمان مهم و بلندمرتبه تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه ۹ تفاهم‌نامه بین شهرداری با وزارت کشور منعقد شده است، افزود: ۲۲ تیم در مناطق ۲۲ گانه حضور دارند و هر روز چند ساختمان را از تمام ابعاد ارزیابی می‌کنند که تا کنون ۵۲۲ ساختمان مهم و بلندمرتبه بررسی شده است.

تکمیل نقشه پهنه بندی سیل ظرف دو سال آینده

آغاز برنامه اختصاصی سیل تهران

وی به تکمیل نقشه پهنه بندی سیل ظرف دو سال آینده اشاره کرد و افزود: در بحث خطر سیل اقداماتی در حال انجام است بطوریکه نقشه پهنه بندی سیل ظرف دو سال آینده تکمیل می‌شود تا بدانیم در پایین دست چه مناطقی در هنگام سیل باید محل را تخلیه کنند. برنامه اختصاصی سیل تهران آغاز شده و امیدواریم امسال افتتاح شود.

نصیری با اعلام اینکه در بحث زلزله و شتاب نگارها در یکی از شنبه‌های امید و افتخار شبکه درون گمانه‌ای راه اندازی شد و شتاب نگار با عمق ۱۰۰ متری نیز به زودی راه اندازی خواهد شد، افزود: در یک حرکت جهادی به میزان کل ادوار مدیریت شهری در یک سال پیش رو خرید و احداث ایستگاه‌های شتاب نگاری تکمیل می‌شود و به سمت راه اندازی مراکز هشدار زلزله پیش خواهیم رفت.

وی با اشاره به آماده شدن سطح سنج‌ها تا چند ماه آینده گفت: برنامه طوفان تهران امسال آغاز و تکمیل شد و به تصویب ستاد رسید. آموزش‌ها و مانورها را باید در این زمینه جدی بگیریم.

حل مشکلات بین مترو و آتش نشانی در بحث ایمنی فضاهای زیرسطحی

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه در بحث ایمنی فضاهای زیرسطحی مشکلات بین مترو و آتش نشانی در حال رفع و یا بخشی از آن کاملا حل شده است، افزود: طرح پدافند غیر عامل ۶۰ درصد پیشرفت داشت که تکمیل شده، احیای کمیته پدافند غیر عامل نیز انجام شده و مسائل به صورت منظم در دستور کار است.

خرید تجهیزات جدید برای سوله‌های تهران

وی ادامه داد: ۳۲۸ تمرین در سطح شهر تهران انجام شده و این روند ادامه دارد. اگر مجوزها صادر شود در حوزه عملیاتی تمرین‌های بیشتری انجام می‌دادیم. تجهیزات جدیدی برای سوله‌ها خریداری شد و تلاش می‌شود که کار بیشتری را با خرید تجهیزات انجام دهیم.

قطب‌های پنج گانه امدادی در حال ایجاد است

بازنگری پهنه بندی جدید تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه پهنه بندی جدید تهران در حال بازنگری است، افزود: قطب‌های پنج گانه امدادی در حال ایجاد است تا اگر حادثه‌ای رخ داد به کمک مردم بشتابیم، تعداد پایگاه‌ها نیز باید با کمک شورا افزایش پیدا کند. امسال ۱۰۲ پایگاه تحویل داده شد، دو پایگاه آماده سازی شده و تا پایان سال نیز به ۱۰۸ پایگاه خواهیم رسید.

نصیری با اشاره به اینکه ۲۷ مخزن آب اضطراری در سطح شهر تهران ایجاد شده، افزود: این مخازن به ۱۰۴ مخزن رسیده و دکل‌های ارتباطات پایدار نیز از ۱۹ دکل به ۳۵ دکل افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا پایان سال از هر خانواده یک نفر آموزش ببیند، افزود: سالیانه باید ۵۰۰ هزار نفر آموزش ببینند.

موضوع HSE به عنوان موضوعی مغفول در سطح شهر تهران

نصیری با اشاره به موضوع HSE به عنوان موضوعی مغفول در سطح شهر تهران، گفت: این موضوع با توجه به تذکرات اعضای شورا مورد پیگیری قرار گرفت. ۱۹۶۳ بوستان را در تهران برای تطابق با موازین ایمنی بررسی کردیم که ۱۵۲ هزار مورد عدم تطابق شناسایی و در دستور اصلاح قرار گرفت. برای کل معابر سطح تهران نیز برنامه ریزی و پیش بینی کردیم که دو میلیون مورد عدم انطباق با موازین ایمنی در شهر شناسایی شد.

سهم نگهداشت شهر در چند سال اخیر پرداخت نشده

نصیری با تاکید بر نظام شایسته گزینی مدیران در سازمان مدیریت بحران، گفت: اکثریت مدیران این سازمان از نیروهای داخلی شهرداری هستند. برای اولین بار در طول تاریخ بلدیه در منطقه ۱۵ یک خانم به عنوان مدیر بحران انتخاب شده است.

وی تاکید کرد: در چند سال اخیر سهم نگهداشت شهر پرداخت نشده و با سوله‌های بحران شریان‌های اساسی و پل‌های فرسوده مواجه هستیم اما آمادگی داریم با اختصاص دادن بودجه در طول یک سال اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *