پیشرفت ۳۲ درصدی پروژه‌های معاونت عمرانی شهرداری تهران متناسب با تخصیص اعتبارات نیست

فهرست مطالب

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران بیش از۱۰۰ درصد بوده، گفت: پیشرفت ۳۲ درصدی پروژه‌های این معاونت مناسب این تخصیص اعتبار نیست.

به گزارش آرونو ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتمین جلسه علنی این شورا بررسی گزارش نظارتی شش ماهه پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای معاونت فنی عمرانی در سال جاری را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: یکی از وظایف شورا نظارت بر شهرداری تهران است. بر همین اساس گزارش‌های حسابرسی روند فعالیت‌های شهرداری را مشخص می‌کند و نشان می‌دهد که بودجه شهرداری تهران چگونه به پیش می‌رود.

وی افزود: مردم نیز متوجه خواهند شد که درآمدهای کسب شده کجا هزینه شده و برای بررسی این گزارش از سامانه‌های شهرداری تهران بهره گرفته‌ایم و جلسات تخصصی را با معاونت‌های مربوطه برگزار کرده‌ایم.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه گزارشی که امروز ارائه می‌شود منتهی به ۳۱ شهریور ماه است و آمار و ارقامی که در این گزارش قید شده به معنای عدم اقدامات مناسب در معاونت مربوطه نیست، ادامه داد: ۲۵۸۹ میلیارد تومان بودجه معاونت فنی عمرانی بوده که در بخش اعتبار تملک دارایی و سرمایه‌ای ۱۲۸۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی افزود: در طول شش ماه ۳۲ درصد پروژه‌ها پیشرفت داشته که ۳۸ پروژه غیر مستمر و ۲۰ درصد پروژه‌ها نیز مستمر بوده است. تخصیص اعتبارات این معاونت بیش از ۱۰۰ درصد بوده اما پیشرفت ۳۲ درصدی پروژه‌ها مناسب نیست و با توجه به بودجه موجود پیشرفت باید پیش از این اتفاق می‌افتاد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به پروژه‌های معاونت فنی عمرانی تاکید کرد: در بخش پروژه‌های غیر مستمر برخی از پروژه‌ها نقدینگی مناسبی نداشتند مثل بزرگراه یادگار امام که ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته اما پیشرفت فیزیکی آن مناسب نیست و امسال تنها هفت درصد پیشرفت کرده است.

وی همچنین با اشاره به پروژه شهید بروجردی گفت: این پروژه در سال جاری فقط ۱۷ درصد پیشرفت داشته و پروژه شهید شوشتری نیز تنها شش درصد پیشرفت داشته و امسال ۱۲ درصد آن و در حد یک دیوار کشی پیشرفت محقق شده است.

آخوندی درباره تکمیل و اصلاح تقاطع‌های غیر همسطح نیز گفت: باید علت اینکه چرا این پروژه‌ها پیشرفت نداشته است در گزارشی ارائه شود.

انتخاب روسای کمیسیون‌های شش گانه شورای شهر تهران

به گزارش آرونو ، در جلسه امروز شورای شهر تهران همچنین روسای کمیسیون‌های شش گانه تخصصی شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شدند.

به این ترتیب نرجس سلیمانی به عنوان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و مهدی عباسی به عنوان رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شدند.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *