ورود ۲۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل تهران/ نیاز پایتخت به ۲۰۰۰ اتوبوس

فهرست مطالب

۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۲ دستگاه مینی بوس جدید با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران وارد شد.

به گزارش آرونو ، صبح امروز شنبه در قالب برگزاری مراسم «شنبه‌های افتخار و امید» زاکانی شهردار تهران با حضور در محل سامانه ۳ اتوبوس‌های تندرو از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۲ دستگاه مینی بوس جدید رونمایی کرد.

همچنین در این مراسم تحویل دوهزارمین تاکسی جایگزین در طرح نوسازی ناوگان فرسوده سال ۱۴۰۱ انجام شد و در مجموع شهروندان تهرانی شاهد بهره برداری از اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های تازه نفس در شهر تهران خواهند بود.

در این مراسم بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران نیاز داریم، افزود: تا شب عید ۱۰۰۰ دستگاه در داخل کشور تولید خواهد شد و ۱۰۰۰ دستگاه مورد نیاز دیگر باید وارد کنیم که این واردات خودرو برای خدمت به مردم است و تضعیف تولید داخل محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حمل و نقل عمومی قطعا مترو در اولویت اول قرار دارد؛ اما بر روی زمین اتوبوس و تاکسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بر اساس آنچه که اعلام می‌شود ۷۰ درصد سهم در بخش حمل و نقل روی زمین، متعلق به خودروهای شخصی است؛ لذا باید برای جذب افراد برای استفاده از حمل و نقل عمومی، از مدهای مختلف حمل و نقل بهره بگیریم.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *