هماهنگی برای جبران کمبود نقدینگی ناشی از اصلاح ارز دارو

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با اشاره به اینکه ما و وزارت بهداشت دو بازوی حاکمیتی در تولید و تامین دارو هستیم و تعاملات در سطح خوبی به ویژه در قالب طرح دارویار انجام می شود گفت: هماهنگی‌های لازم در حال انجام است تا بتوانیم کمبودهای نقدینگی را باتوجه به‌ مابه‌التفاوت ارزی درنظرگرفته شده، جبران کنیم.

منصور نکویی‌نیا در گفت‌وگو با آرونو ، درباره تاثیر اصلاح نرخ ارز دارو بر روند تولید آن در کشور اظهار کرد: باتوجه به برنامه دولت برای تغییر نرخ ارز، پیش‌بینی‌های لازم از گذشته صورت گرفته بود.

وی افزود: از این رو شرکت‌های تولیدکننده ما چه از نظر تامین مواد اولیه و چه تولید محصول نهایی، اقدامات لازم را در دستورکار قرار دادند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با بیان اینکه ما معمولا طبق برنامه تولید سال، به اندازه حداقل سه تا شش ماه، مواد اولیه را تامین و ذخیره داریم گفت: از همین رو تمام فعالیت‌های همکاران ما در ۲۵ شرکت دارویی تحت نظر است، البته برای تامین برخی مواد اولیه دارویی مورد نیاز، مساعدت‌های لازم انجام شد و امید است تداوم داشته باشد.

نکویی‌نیا ادامه داد: در قالب طرح دارویار هم با سیستم‌ها و نهادهای مالی هماهنگ هستیم تا بتوانیم کمبودهای نقدینگی را باتوجه به‌ منابع درنظرگرفته شده، مابه‌التفاوت ارزی جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما و وزارت بهداشت دو بازوی حاکمیتی در تولید و تامین دارو هستیم و تعاملات در سطح خوبی به ویژه در قالب طرح دارویار انجام می شود گفت: اطلاعات بازار را متقابلا در اختیار همدیگر قرار داده و سعی می‌کنیم با هماهنگی سازمان غذا و دارو، وظیفه اصلی خودمان که تامین دارو برای مردم است را انجام دهیم.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *