مجموع اقداماتمان پاسخگوی رفع آلودگی هوای تهران نبوده/ تاثیر حذف تقاطع‌های هم‌سطح بر ترافیک

فهرست مطالب

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ حذف تقاطع‌های هم‌سطح و تبدیل آنها به تقاطع غیرهم‌سطح را عاملی موثر در مدیریت ترافیک و کاهش بار آن دانست.

به گزارش آرونو ، سردار محمدحسین حمیدی در حاشیه آیین بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام در منطقه ۴ شهرداری تهران که صبح امروز با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، گفت: حذف تمام تقاطع‌های همسطح و تبدیل آن به غیرهمسطح می‌تواند گام مهمی را در کاهش بار ترافیکی شهر تهران داشته باشد و پیمایش‌هایی که در روز شهروندان طی می‌کنند را کاهش دهد.

وی افزود: افزایش پیمایش‌ها در بزرگراه‌ها به دلایلی از جمله تقاطع‌های هم‌سطح و عدم تکمیل رمپ و لوپ‌ها بستگی دارد و چنانچه تمام تقاطع‌های همسطح حذف و تبدیل به غیرهمسطح شود و رمپ و لوپ‌ها در معابر و بزرگراه‌ها تکمیل شود باعث کاهش ترافیک و پیمایش در سطح شهر تهران خواهیم شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه شهروندان روزانه بالغ بر ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر به دلیل عدم تکمیل رمپ و لوپ‌ها و همچنین وجود تقاطع‌های هم‌سطح پیمایش دارند گفت: باید بتوانیم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و در بازه زمانی مشخص این تقاطع‌های همسطح را حذف کنیم.

 حمیدی همچنین در خصوص آلودگی هوای شهر تهران نیز تاکید کرد: در این ارتباط باید به سمت توسعه فضای سبز و حمل و نقل گام برداریم. همچنین باید خودروهای فرسوده از رده خارج شوند و در کنار این موارد باید توجه ویژه‌ای به قانون هوای پاک و اجرای آن داشته باشیم که در قانون هوای پاک از جمله شهرداری، پلیس و … مسئولیت دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه تا به امروز مجموع اقدامات ما پاسخگوی رفع آلودگی هوای شهر تهران نبوده است گفت: باید بتوانیم در کاهش آلودگی هوا با همراهی یکدیگر اقدامات موثری انجام بدهیم.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *