لزوم شناسایی زمین‌های مستعد تهران برای ساخت پارکینگ‌های عمومی

فهرست مطالب

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر شناسایی و مکان‌یابی زمین‌های مستعد توسط شهرداری تهران برای توسعه پارکینگ عمومی شامل اراضی با کاربری تثیبت‌شده تاکید کرد.

به گزارش آرونو ، زهرا شمس‌احسان در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره توجه به احداث و حفظ کاربری پارکینگ‌های تثبیت شده عمومی در شهر تهران گفت: با توجه به مصوبات کمیسیون ماده پنج مبنی بر موافقت با احداث ساختمان اداری ۱۱ طبقه روی شش طبقه پارکینگ زیرزمینی در ملک با کاربری تثبیت شده پارکینگ در خیابان حافظ که به درخواست سازمان مشاور فنی و مهندسی معاون فنی و عمرانی صادر شده است به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود که رویکرد توسعه ساختمانی فیزیکی-اداری معاونت‌ها و سازمان‌ها و هزینه کرد منابع مالی که در شرایط فعلی محدود است، ضرورتی ندارد. ضمن اینکه در شرایطی که اکثر زیرساخت های عمرانی شهر تهران به جز شبکه مترو در حال تکمیل هست به نظر می‌رسد توسعه فیزیکی و اداری برای این سازمان ضرورتی ندارد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: لازم است گزارشی از ارتباط این درخواست با نحوه تجمیع ساختمان‌های اداری متعلق به معاونت های مختلف شهرداری تهران در یک ساختمان و تامین منابع مالی از محل فروش ساختمانهای تجمیع شده مطابق ماده ۲۶ برنامه پنج ساله سوم شهر تهران به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق مفاد ماده دوم مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تحت عنوان «الحاق موادی به مصوبه «بهینه سازی چرخه اجرایی، هماهنگی و نظارت بر احداث پارکینگ‌های عمومی در شهر تهران توسط شهرداری تهران با مشارکت بخش خصوصی»، شهرداری تهران موظف به شناسایی و مکان‌یابی زمین‌های مستعد توسعه پارکینگ عمومی شامل اراضی با کاربری‌ تثیبت‌شده پارکینگ، زمین‌های مستعد تحت مالکیت شهرداری و زمین‌های معرفی‌شده توسط متقاضی یا توسعه‌‏گر محلی با مالکیت خصوصی جهت احداث پارکینگ‏‌های عمومی و محله‌ای با در نظر گرفتن صرفه منابع عمومی شهر می باشد.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: صرفه اقتصادی در احداث پارکینگ در این املاک در مشارکت با بخش خصوصی به جای توسعه ساختار فیزیکی شهرداری تهران برای احداث پارکینگ باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین
تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *