لزوم رعایت استانداردهای ساخت و ساز در تهران برای کاهش خسارات زلزله

فهرست مطالب

رییس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم رعایت استانداردها در ساخت و سازهای شهر تهران برای کاهش خسارات در هنگام زلزله تاکید کرد.

به گزارش آرونو ، مهدی چمران در ابتدای یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز ملی ایمنی گفت: در تهران و سایر شهرهای کشور شاهد ساخت و سازهایی بوده‌ایم که در طول ساخت فرو ریخته‌اند.

وی افزود: ایران کشوری زلزله خیز است و در حوزه بلاخیزی جزو ۱۰ کشور اول جهان محسوب می‌شود. لذا باید ساخت و سازهایمان بر اساس استانداردها باشد تا شاهد بروز مشکلات متعدد نباشیم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران بر روی سه گسل قرار گرفته است، گفت: با مطالعات صورت گرفته و نمونه‌های ارائه شده باید آماده باشیم تا مشکلی ایجاد نشود. زیرا در صورت وقوع زلزله در تهران با وجود ترافیک بسیار و خیابان‌های باریک فاجعه بزرگ تاریخ رخ خواهد داد. در زلزله بم مشاهده کردیم که مسجد جامع که چندین قرن قبل ساخته شده بود سالم ماند؛ اما ساختمان‌های جدید فرو ریختند.

چمران ادامه داد: اگر ساختمان‌ها ایمن ساخته شوند از وقوع حوادث بسیاری جلوگیری خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش قیمت ارز در کشور، گفت: دلار به صورت تبلیغی و هیجانی در حال افزایش است و باید این اتفاق مهار شود. این در شرایطی است که در کشورهای همسایه چنین چیزی مشاهده نمی‌شود. این موضوع باعث خواهد شد در خریدهای داخلی و خارجی با مشکل مواجه شویم.

چمران در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم عباس شیبانی، گفت: ایشان مردی شریف، پاکدست، قانع و انقلابی بود و من از زمان دانشگاه در خدمت وی بودم و سخنرانی ایشان در سال ۴۱ در دانشگاه تهران را از یاد نمی‌برم. مردی که تمام طول عمر با قناعت زندگی کرد و دیگران را نیز به زندگی با قناعت توصیه می‌کرد.

به گزارش آرونو ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز جلسه رسمی شورا نیز با اهداء گل و نثار فاتحه یاد و خاطره عباس شیبانی را گرامی داشتند.

لزوم رعایت استانداردهای ساخت و ساز در تهران برای کاهش خسارات زلزله

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

تلویزیون شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *