فقط ۱۵ درصد ثبت‌نام اربعین را قطعی کرده‌اند

سازمان حج و زیارت، افرادی که قبلا برای پیاده‌روی اربعین پیش ثبت‌نام کرده‌اند را برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام فراخواند. تاکنون حدود ۱۵ درصدِ پیش ثبت‌نام شده‌ها، ثبت‌نام اربعین را قطعی کرده‌اند.

حمیدرضا محمدی ـ مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات در سازمان حج و زیارت ـ به آرونو گفت: از بین یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر که برای اربعین پیش ثبت‌نام کرده‌اند، فقط حدود ۲۴۰ هزار نفر ثبت‌نام اربعین را قطعی کرده‌اند.

او افزود: برخی متقاضیان اربعین که قبلا پیش ثبت‌نام کرده‌اند تصور می‌کنند دیگر ضرورتی برای قطعی کردن ثبت‌نام ندارند و در همان مرحله کار تمام شده است، درحالی‌ که این افراد برای دریافت کارت شناسایی و بیمه باید از بخش «پیگیری» سامانه «سماح»، روند ثبت‌نام سفر اربعین را تکمیل و قطعی کنند.

محمدی تاکید کرد که شرط خروج از کشور و حضور در پیاده‌روی اربعین طبق مصوبه و اعلام مکرر ستاد اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح و داشتن بیمه است.

ستاد اربعین هزینه بیمه را ۱۸ هزار تومان تعیین کرده است که به گفته مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات، متقاضیان برای ثبت‌نام اربعین به جز این مبلغ، هزینه دیگری هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح نمی‌پردازند.

محمدی همچنین تاکید کرد: زائران اربعین پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام، کارت شناسایی و بیمه خود را از سامانه سماح پرینت بگیرند و هنگام خروج از مرز و سفر همراه خود داشته باشند.

پیش ثبت‌نام سفر اربعین از دهم تیرماه ۱۴۰۱ در سامانه «سماح» انجام می‌شد و ثبت‌نام قطعی اربعین نیز پس از تعیین هزینه بیمه به مبلغ ۱۸ هزار تومان از ۲۳ مردادماه در همان سامانه سماح آغاز شد که بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام تا ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱ همچنان ادامه دارد.

مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات همچنین تاکید کرد که همزمان با پیاده‌روی اربعین و از ۱۵ شهریورماه، اعزام‌های کاروانی سازمان حج و زیارت متوقف خواهد شد و پس از مراسم اربعین، اعزام کاروان‌ها دوباره از سرگرفته می‌شود.

ستاد اربعین که پیش‌بینی می‌کند جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند، این احتمال را مطرح کرده که پیاده‌روی و خروج زائران ایرانی از مرزها به سمت شهرهای زیارتی عراق از هفتم شهریورماه آغاز شود.

انتهای پیام

مرتبط نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *